Під час кризи, коли бізнес переживає турбулентність, доводиться економити буквально на всьому, і тоді може з’явитися бажання зекономити і на податках. Але це хибний та небезпечний шлях. І він точно не приведе ваш бізнес до порятунку та ще й значно ослабить, коли важкий період закінчиться.

Відтінки сірого

В Україні є чимало нових підприємців, які віддають перевагу непублічній бухгалтерії або живуть без жодного обліку, бо так легше. Це найбільш простий і зрозумілий шлях зменшення своїх видатків. Вони не знають інших механізмів та інструментів, окрім банальної можливості зекономити на сплаті податків. Всі інші шляхи вимагають тривалої підготовки, певного рівня знань та свідомості. Якщо ви у такий спосіб бажаєте зекономити, то ви навряд чи зможете розвиватись.

На мій погляд, компанії повинні робити вибір у напрямку сталого розвитку і працювати над покращенням внутрішніх систем. І зараз, коли людство переживає кризу, коли часи не стабільні та все навкруги нестандартно, – найкращий шанс усе переосмислити. Коли ви плаваєте у теплій течії, вам усього достатньо, усе спокійно та ви непогано заробляєте – вам важче критично оцінити свій бізнес із середини і почати пошуки можливостей.

Так чи інакше задача кожної компанії – створити вартість свого бізнесу і мати гідну репутацію. А це все створюється, в тому числі, і завдяки прозорості. Гідна репутація здобувається роками, а втрачається лише одним неправильним вчинком. Прихована або не повна фінансова частина діяльності – це нахабне нехтування податковим законодавством, що створює бар’єри сприйняття бізнесу і призводить до проблем та непорозумінь з фіскальними органами.

Про переваги

Не можна занадто рано стати на шлях прозорості, але інколи буває вже запізно. У будь якому разі, бізнесмену потрібно зробити усвідомлений і самостійний вибір, як і яким чином розвиватися. Не треба боятися прозорості. Так, на початку ви будете отримувати менше прибутків, але ставши на цей шлях, і ідучи крок за кроком, ваші зусилля окупляться багаторазово.

Ось які переваги отримує підприємець обравши відкритість та прозорість у своїй діяльності:

• Позитивний імідж. Відкритість дозволяє побудувати позитивну репутацію бізнесу. Ідеально, якщо бізнес започатковувався з ідеєю, що він є джерелом створення вартості капіталу, а не просто джерелом надходження грошей у кишеню власника. Тоді у бізнеса набагато більше шансів бути успішним і помітним. Прозорість створює вартість бізнесу.

• Привабливість. Якщо бізнес відкритий, інформація публічна та доступна, ви з’являєтесь на радарі у потенційних інвесторів та нових бізнес-партнерів. Відкритий бізнес дає краще розуміння можливих фінансових ризиків та прибутків. Це можливість стати об’єктом інвестицій.

• Доступні гроші. Публічність значно полегшує доступ до капіталу. Якщо ви хочете розвивати і розширювати горизонти, рано чи пізно вам знадобляться додаткові гроші.

• Порозуміння з державою. Прозорість у діяльності дозволяє більш впевнено спілкуватись з фіскальними органами. Якщо у вас публічна і зрозуміла діяльність, ви будете точно знати, що ви праві і матимете внутрішню впевненість, яка допоможе протистояти можливим непорозумінням.

• Довіру клієнтів. Відкритість дозволяє сприймати інформацію з перших джерел. Якщо ви будете ділитись власним досвідом, то почнете притягувати людей, сформуєте лояльність ваших споживачів. А це – чи не найкраща відзнака.

Зараз ми переживаємо непростий період, але це не привід шукати можливостей приховати податки. Краще шукайте спосіб належним чином комунікувати з державою і добивайтесь від неї усілякої підтримки, хоча б у зміні податкового навантажені під час кризи. Намагайтесь будувати чесний, відкритий та зрозумілий бізнес.

Не робіть бізнес лише заради грошей, а робіть його для людей та діліться досвідом – тоді успіху чекати вам довго не доведеться.