Наш міжнародний податковий огляд 2018-19 років показав, що трансфертне ціноутворення та постійне представництво очолюють перелік проблем, що стосуються багатонаціональних підприємств.
Це одні з кількох ключових висновків у дослідженні, проведеному Baker Tilly та його командою Global Corporate Tax Business Development Team (DaVinci).
Звіт досліджує джерела податкової невизначеності в умовах все більш глобалізованої економіки та їх вплив на бізнес.
“Хоча трансфертне ціноутворення та постійні представництва продовжують очолювати перелік проблем, що не дають менедженту спати вночі, занепокоєння щодо вирішення податкових суперечок з органами та впливу технологій зросло”, – пояснює Андрулла Сотері, глобальний директор з питань податків мережі Baker Tilly.

«У той час як ми проводили опитування, світ зіштовхнувся з COVID-19, який спричинив ударні хвилі в усіх мережах поставок по всьому світу. У свою чергу, це значною мірою впливає на існуючі моделі трансфертного ціноутворення в ланцюгах поставок та багато іншого. “- Андрулла Сотері. ” Законодавчі зміни, такі як ATAD, DAC 6 та податкова реформа США, а також будь-які очікувані зміни внаслідок Brexit, виявились на нижніх рівнях переліку проблем, що турбують клієнтів, можливо, це свідчить про те, що підприємства, які мають навики боротися зі змінами такого характеру, не готові до посиленого використання технологій податковими органами”.
Підприємства у всьому світі стикаються з питаннями: яка група підприємств несе ризики від закупівель, транспорту та логістики, зменшення виробничих потужностей та збоїв на ринку? Якому суб’єкту потрібно брати додаткові витрати внаслідок кризи COVID-19? Яка організація відповідає за нову стратегію продажів, а хто несе витрати на будь-яку таку нову стратегію? Як відображаються субсидії в системах тарифікації між компаніями? Тепер, як ніколи, важливо мати надійну модель трансфертного ціноутворення.

Дані відіграватимуть набагато важливішу та центральну роль в ефективному управлінні податками, не тільки для найкращого можливого оцінювання та використання, пов’язаного з оподаткуванням бізнесу, а також для підходів, використовуваних податковими органами загалом.

Податковим департаментам пропонується розробити цифрові стратегії та підготуватися якнайкраще технічним шляхом до майбутнього. Як і великі підприємства, в майбутньому, і податкові органи також будуть інтенсивніше працювати з даними про компанії. Для цього податкові органи вимагатимуть у підприємств набагато ширші та детальніші звіти, щоб робити оцінювання на основі даних, які вони не змогли зробити через брак інформації. Це означає, що в майбутньому дані доведеться надавати податковій службі швидше, детальніше та у форматі, визначеному податковими органами.
Ефективний процес управління даними в податковій сфері дозволить мінімізувати ризики та в той же час оптимізувати механізми контролю, що дозволить підприємствам задовольнити підвищені вимоги податкових органів. Це дає велику можливість підприємствам покращити прозорість власних даних про податки, що дозволить їм керувати такими аспектами, як ставка групового податку чи іншими ключовими показниками ефективності.

Натисніть тут, щоб прочитати повний звіт.