Цифрова трансформація бізнесу, яка ще кілька років тому могла бути частиною іміджевої історії десь на заході, виявилася ледве не ключовим елементом для розвитку, а в деяких випадках для виживання компаній. Сьогодні технології є рушійною силою, і в майбутньому бізнесу доведеться обирати, підніматися вгору чи бути підштовхнутим, або що гірше – бути переможеним.
Глобальна цифрова перевага вже близько. До 2023 року більше половини світового ВВП ґрунтуватиметься на цифрових технологіях або перебуватиме під їх впливом. Проте не всі компанії готові до змін і цілком можуть усвідомити плюси та мінуси, котрі пов’язані з ризиками оцифровування процесів. Використання цифрових технологій – це набагато більше, ніж просто початок використання певних інновацій, це переосмислення способів ведення бізнесу. Щоб прийти до успіху, мало лише поставити мету, необхідно мати чітку бізнес-стратегію і твердий намір її реалізувати.
Насамперед необхідно зрозуміти, “де ми зараз і куди хочемо прийти”. На початковому етапі важливо сформувати “правильну” команду, котра складатиметься з керівника компанії, HR-директора, технічного директора та керівника IT-департаменту. Потім готувати інфраструктуру та ретельно проаналізувати усі бізнес-процеси.
Універсального рішення, яке допоможе уникнути труднощів із адаптацією та інших питань, не існує. Оскільки цифрова трансформація не обмежується впровадженням технологій, ви можете зіткнутися з різними ризиками- від проблем з кадрами до запровадження якоїсь дорогої інновації, яка згодом виявиться непотрібною.
Співробітники можуть опиратися або бути не готовими до змін, топ-менеджмент компанії, з різних причин, може відмовитися від необхідності скорочення або різкого збільшення чисельності персоналу. Адже в ході міграції можна зіткнутися з нестачею кваліфікованих (досвідчених) спеціалістів, здатних правильно вибудувати процеси, навчити працівників працювати з новими технологіями, а також керувати їх адаптацією.
Перед початком впровадження будь-чого необхідно подбати про регламенти та інші правила, інструкції, документації з чітко прописаними дорожніми картами, а також мати навчальні матеріали для підвищення кваліфікації працівників. При плануванні цифрової трансформації необхідно окреслити покрокову інструкцію, написати технічне завдання для організації, яку ви вибрали для допомоги. Тим самим розтягнути усі етапи реалізації на 1-2 роки (в залежності від кількості процесів). Це допоможе компанії спланувати та коректно розподілити бюджетні кошти.
За статистикою, лише близько третини компаній мають чіткий план дій щодо діджиталізації бізнесу, проте ситуація стрімко змінюється. Вже у 2023 року ¾ організацій матимуть комплексну дорожню карту.
Діджиталізація допомагає прискорювати багато процесів у десятки разів, а деякі взагалі зникають через свою непотрібність. І це стає новою нормою, якій має відповідати бізнес. Головною перевагою у цій справі стає миттєва та автоматична передача інформації. Цифрова трансформація допоможе організувати персоналізовану взаємодію з клієнтом.
Вже наступного року кожна друга компанія зможе генерувати понад 40% своїх доходів за допомоги запровадження цифрових рішень. Цифрова трансформація так чи інакше вже торкнулася усіх нас без винятку, і це лише початок. У нашому повсякденному житті ми вже не раз стикалися з цифровими каналами зв’язку, штучним інтелектом та роботизацією. Як приклад, цифрова трансформація банків не могла обійтися без чат-ботів, а фармацевтика у роботі зараз активно використовує сучасні гаджети.
Підприємства, які налаштовані на розвиток та хочуть стати лідерами у своїй галузі, рано чи пізно мають прийняти виклики сучасності. У майбутньому на вершині буде той, хто зможе стати гнучким і швидко зміниться в умовах постійного оцифрування процесів. Це стане ключовою конкурентною перевагою, про яку варто задуматися вже зараз, і чим швидше ваш бізнес долучиться до цих перегонів, тим краще.