Власникам бізнесу часто здається, що їхня бізнес-модель видає свій максимум. Я гадаю, що у вас є точки росту про які ви не здогадуєтесь.

Проведіть інвентаризацію сильних сторін вашого бізнесу, скоріше за все в неочевидних речах приховані додаткові можливості.

Ймовірні варіанти масштабування на прикладі виробництва меблів, які можна трансформувати в окремі бізнеси:

✔️ Виробниче обладнання, що не завантажене на повну потужність – можна аутсорсити обробку деревини;


✔️ Відділ розробки продукує геніальні рішення, що мають попит – розробка дизайну меблів для суміжних або закордонних бізнесів;

✔️ База готових розробок або рішень, що накопичилась за останні роки – інтернет-магазин з продажу рішень (конструкторської документації тощо);

✔️ За вашими спеціалістами полюють конкуренти – проводьте навчання або вирощуйте кадри;

✔️ Транспорт, що доставляє продукцію повертається від замовника порожнім – надавайте послуги з перевезення «по дорозі на склад»;

✔️ Складські приміщення часто не заповнені – здавайте їх в оренду;

✔️ Всі внутрішні процеси працюють як «годинник» – продавайте «франшизу», допомагайте інших підприємцям започаткувати свою справу;

✔️ Внутрішньо розроблена CRM система або софт з управління виробництвом – вона може бути дуже корисною для інших виробництв, які не можуть собі дозволити дороговартісне програмне забезпечення;

✔️ Портфоліо клієнтів, які можуть бути цікавими суміжним бізнесам – тут дуже круто працює система партнерства або альянсів, крім того стратегічне партнерство може допомогти зменшити операційні витрати вашого бізнесу.

На мою думку, інструмент канва бізнес-моделі (загугліть – «Business Model Canvas») може вам допомогти системно зрозуміти вашу бізнес-модель та зробити її редизайн для створення додаткової вартості бізнесу. Раджу розглядати цей інструмент в парі з книгою «Business Model Generation».