Роль лідера або власника бізнесу в цей непростий період дуже значна. Ваша енергія і рішучість зараз критично необхідні для виходу з кризи. Від СЕО чекають відкритого діалогу із завидною частотою. Живий відгук на ситуацію, що відбувається, завжди краще, ніж його відсутність. Колектив повинен відчувати, що ви завжди поруч, навіть, якщо це доводиться робити дистанційно.

Заряджати енергією

Під час турбулентності люди схильні додумувати чи навіть посилювати ті ризики, які є насправді. Вони часто занепокоєні такими питаннями: а чи все у нас буде добре, чи достатньо у нас ресурсів, чи будуть скорочення або якісь обмеження. І зараз такі запитання нормальні. Ваше завдання в цій ситуації випромінювати впевненість і показувати приклад стабільності та цілеспрямованості.

Люди – це найцінніший актив, ваше операційне ядро. Тому важливо підтримувати регулярний зв’язок із співробітниками, частіше ніж зазвичай. Бажано, щоб цей діалог був присутній на всіх рівнях управління. Завдання СЕО – об’єднати команду і зарядити її на виконання завдань та досягнення нових цілей, які стоять перед компанією зараз. Так, багато компаній призупинили свою діяльність, але разом з тим, велика кількість бізнесу продовжує функціонувати і працювати далі. Суть їх роботи не змінилась, але змінюються інструменти та підходи.

Так як ми працювали завжди – зараз вже працювати не вийде, як мінімум у цей кризовий період. Всім важливо навчитись працювати по-іншому. І ось що важливо робити лідерові в умовах нової реальності, аби згуртувати і підтримати свою команду:

1. Заспокоїти співробітників. Для початку важливо донести до колег інформацію про те, що компанія всупереч обставинам знаходиться у стабільній ситуації, що є достатньо резервів та ресурсів і що для колективу немає ніяких загроз. Важливо викорінити непотрібні страхи. Люди повинні розуміти, що відбувається у компанії і які антикризові заходи будуть задіяні.

2. Бути постійно на зв’язку. Люди чекають від вас не тільки доручень і перевірок за завданнями, їм потрібен діалог, чесність та підтримка. Важливо знайти спосіб допомогти людині у потребі, навіть коли ви цю потребу ще не бачите. Необхідно підбадьорювати колектив з регулярною частотою і бути відкритим у спілкуванні. Чим частіше ви будете інформувати, повідомляти новини, тим краще.

3. Розставити пріоритети. Визначте задачі і сформуйте чітке завдання, яке стоїть перед компанією на даному етапі. Що генерує проблеми, а що генерує можливості, яким чином мінімізувати проблеми і як скористатися можливостями. Перегляньте підходи у комунікаціях з урахуванням нових обставин, а також яку вигоду з цього можна отримати після подолання кризи.

4. Мотивувати. Криза – це і виклик, і свого роду змагання. По суті, вихід з кризи – завдання кожного співробітника. Делегуйте завдання, давайте більше самостійності і підтримуйте. Найкраща мотивація – вміння швидко мобілізуватися в період змін і показати ефективну працездатність. В цілому, причетність до спільного успіху компанії допомагає розкривати цінні якості у команді.

5. Розвиток персоналу. Не відмовляйтеся від різного роду можливостей для розвитку колективу. Максимально залучайте співробітників в освітні проекти, які ведуть як до професійного, так і до особистісного розвитку. Вам доведеться поміняти формат на дистанційну форму навчання персоналу. Важливо дати людям можливість зайнятися чимось корисним.

Так буде не завжди

Криза обов’язково мине. Але від вправності керівника залежить куди саме і як попливе ваш корабель. У ці часи сумнівів і невпевненості варто транслювати співробітникам повідомлення оптимізму та спокою. Важливо бути не просто кризис-менеджером, а керівником, здатним надихнути оточуючих.

Головне вміння зараз – побудувати навколо себе атмосферу людини, яка перетворює невизначеність на можливості.