Новачки часто відчувають себе обдуреними і розгубленими. Нова робота може тотально не збігатися з очікуваннями. Колектив недружній, шеф дає дивні завдання, незрозуміло, чому потрібно щось робити не так, як в попередній компанії — про все це не розповідають на співбесіді і не пишуть в вакансії. Людина стикається з невизначеністю і стресом, які безпосередньо впливають на результати. Вихід — звільнитися, а це прямі втрати для компанії і людини. Або пристосовуватися, а це може призвести до падіння продуктивності й рівня лояльності. Тож задача онбордингу — швидко перетворити новачка на повноцінного члена колективу.

Третина новачків незабаром звільняються

В чому причина? Найбільш поширені проблеми, з якими допомагає впоратись онбординг

Як допомогти адаптуватись до нової компанії

Механізм онбордингу передбачає передачу новачку знань, навичок і правил, важливих для того, щоб людина максимально швидко і повною мірою влилася в колектив. Звичайно, для кожної компанії такий набір буде особливим. Але важливо зауважити, що окремі soft skills будуть суттєво впливати на онбординг, тож якщо цей інструмент використовується, то до того, як запросити людину на роботу, необхідно переконатися, що кандидат має певні навички.

Як саме буде відбуватися онбординг новачків, залежить від багатьох факторів. В компанії є фахівці, що можуть і згодні виступати менторами? Вони можуть проводити адаптацію нового персоналу. В компанії віддають перевагу формальному підходу? Орієнтація стане в нагоді — новачок буде слухати лекції, вивчати документи, відвідувати стандартні тренінги. Особливим інструментом є заходи з набору персоналу — наприклад, корпоративні навчальні програми, де кандидати можуть познайомится з роботодавцем до того, як їх запросять на роботу, а компанія зможе повною мірою оцінити потенціальних працівників.

Чекліст для менеджера – коли потрібно думати про онбординг

Перевірте, скільки пунктів зі списку нижче є в вашій компанії? Якщо для вас актуальні хоча б кілька, варто подумати про спеціалізовану систему адаптації нових співробітників.

– компанія активно винаймає персонал

– люди — важливий ресурс компанії

– новачки часто звільняються

– нові співробітники зазвичай нелояльні

– в колективі напружені відносини

– компанія готова витрачати ресурси на адаптацію.