Відчуття поваги — це те, що ми іноді сприймаємо як належне, тому що у більшості випадків в колективі люди ставляться одне до одного з повагою і розумінням. Але коли хтось не дотримується цього стандарту і щоразу примушує нас почуватись невпевнено і сумніватись у своїх професійних здібностях, це деморалізує і негативно впливає на ставлення до роботи, створює хвильовий ефект в корпоративній культурі. Що, безумовно, позначається на мотивації та нашій продуктивності.

Більшість з нас має негативний досвід роботи з “токсичними” колегами, які не поважають інших. Через них ми відчували, що нас зовсім не цінують, ставляться несправедливо. Запам’ятайте головне: якщо нешаноблива поведінка є стандартом спілкування в офісі — ви не повинні терпіти це.

Як виглядає повага на робочому місці?

Офіс, де практикують шанобливе ставлення одне до одного — це місце, де нормою є професіоналізм, чесність, довіра, справедливість, відкритість і розуміння. Ось що це означає на практиці:

  • Рівноцінне ставлення до людей незалежно від їхньої раси, релігії, статі, сексуальної орієнтації, статури, віку або країни походження.
  • Люди можуть вільно виражати себе і ділитися своїми ідеями з упевненістю, що до них будуть ставитись серйозно.
  • Практикується тільки конструктивна критика.
  • Суперечки й розбіжності вирішуються шанобливим чином.
  • Відкриті канали зв’язку.
  • Визнання того, що безпека, здоров’я, благополуччя і баланс між роботою і особистим життям співробітника безпосередньо впливають на професійний успіх і продуктивність.
  • Нові співробітники вітаються в усій організації і мають адекватні можливості для навчання і розвитку.
  • Просування по службі неупереджене, справедливе і ґрунтується тільки на заслугах працівника.

Все це становить основу, але наведений список, звичайно ж, не є вичерпним. Переваги застосування цих функцій на робочому місці очевидні: підвищення продуктивності, почуття цілісності і довіри, згуртована культура, прозоре і безперешкодне спілкування і більш здорові й щасливі співробітники.

Але повага на робочому місці залежить не лише від загального розуміння: вона вимагає свідомого зусилля кожного співробітника, який зобов’язаний відповідати своєю поведінкою і якостями певному стандарту. І це може бути не так легко.

Як створити офіс, в якому працівники поважають одне одного?

1. Будьте прикладом

Шанобливе ставлення до співробітників керівник має сприймати як свій першочерговий обов’язок. Оскільки лідери грають набагато помітнішу роль, вкрай важливо, щоб керівник виявляв максимальну обережність і такт, коли перебуває поруч зі своєю командою або виступає публічно.

Коли є образа або відсутність поваги між двома лідерами або між лідером і членом команди, це дуже швидко для всіх стає очевидним. І говорить іншій частині команди, що нешаноблива поведінка тут допустима.

З іншого боку, взаємна повага також добре помітна. Почути повагу можна в голосі людини, в її невербальному спілкуванні і в словах, які вона використовує для звернення до вас. Можна побачити або не побачити повагу в тому, як ваш колега або начальник уважно слухає вас і ставить питання, коли знайомиться з вашою точкою зору.

Саме лідери задають тон своїм командам, а потім і своїм організаціям, і якщо ви  керівник, то зобов’язані завжди проявляти такт і повагу, бути інклюзивним.

2. Швидко присікайте нешанобливу поведінку

Люди можуть проявляти неповагу як навмисно, так і не дуже усвідомлюючи, що вони роблять. Але якщо це відбувається регулярно, то висновок один: з якихось причин це допустимо у вашому колективі. Якщо не присікати таку поведінку відразу (незалежно від того, що стало причиною), це може швидко отруїти культуру організації і моральний дух співробітників та перетворитися на серйозну проблему в майбутньому.

Коли лідер закликає колегу або підлеглого до відповідальності за неналежну або зловмисну поведінку, це абсолютно ясно дає зрозуміти, що комфорт співробітників і психологічна безпека тут цінуються високо, а нешаноблива поведінка неприпустима ні за яких обставин.

Вважається, що сьогодні неповага і хамство — рідкісне явище у більшості організацій, тому що сучасні люди досить шанобливо ставляться до роботи і колег. Проте не завадило б час від часу нагадувати примхливим співробітникам про службові норми чи то в особистому спілкуванні, чи бесіді сам на сам.

3. Визнати заслуги співробітників, які поводяться шанобливо

Громадське визнання може мати велике значення для створення атмосфери поваги у вашій організації. Співробітники, що ставляться до інших з повагою, які виявляють чесність, сумлінність, можуть бути відмічені на корпоративному сайті або отримати щорічну нагороду.

Це заохочує взаємний такт на робочому місці та задає в колективі стандарт поваги для повсякденної взаємодії одне з одним.

Як і цінності компанії, повага — не просто слова. Йдеться про втілення цієї ідеї в щоденних діях кожного працівника. Що не лише приводить до ефективної роботи і високих результатів, а і приносить задоволення кожному співробітнику.

via

Business vector created by pikisuperstar – www.freepik.com