Несподівані зміни на ринку або в економіці чи не найкращий привід провести аналіз основних компонентів бізнесу. Це час зберігати і оптимізувати. Час виставляти вірні пріоритети і ставити реальні цілі. Час короткострокового і сценарного планування для отримання відчуття відносної контрольованості неконтрольованого процесу.

У житті компаній в цей період ще більше ризиків ніж звичайно, серед яких: невірна оцінка поточної ситуації, або занадто негативна, або надто позитивна, несвоєчасність управлінських рішень, коли затягували до останнього або надто квапилися, відсутність концентрації на ключових компонентах, коли намагалися бігти відразу в усі сторони одночасно і гасити всі пожежі навколо.

Чіткі пріоритети

Нові обставини на ринку – це шанс для якісного перезавантаження. Зараз важливо почати з аналізу баз існуючих клієнтів або розібратися в обставинах, які виникли у потенційних клієнтів, тоді можна зрозуміти які зміни дадуть додаткову цінність вашій пропозиції для ринку. Крім того, слід проаналізувати технічну можливість та фінансову доцільність внесення таких змін, а також терміни їх виконання.

Правильно пережиті складнощі завжди дають базу для поліпшення складових компонентів бізнесу. Вийшовши зі складної ситуації і зробивши правильні висновки, компанія і її співробітники стають більш підготовленими до нових викликів, які безумовно чекають нас на ринку.

Криза – це гарний час для опрацювання кожного з компонентів і ось що потрібно робити:

1. Короткострокове планування. Використовуйте короткострокове планування і сценарний аналіз. Підготуйте організаційну структуру Компанії до швидких і ефективних змін згідно з прийнятими рішеннями. Продумайте рішення на випадок різного розвитку ситуації.

2. Трудові ресурси. Проаналізуйте необхідність в трудових ресурсах, потенційну завантаженість, особливості оплати і організацію роботи в умовах, що змінилися, а також подумайте про особливості делегування і функції контролю.

3. Оптимізація витрат. Виділіть найбільш суттєві види витрат і розробіть заходи щодо їх оптимізації. Потрібно вибрати пріоритетні напрямки і перерозподілити ресурси. Наприклад, в ситуації, де потенційно витрати на поліпшення актуальності пропозиції для ринку вимагають певних додаткових вкладень.

4. Гнучкість у прийнятті рішень. Підготуйте план щодо поліпшення самих ключових бізнес-процесів компанії. Впроваджуйте спрощення і прискорення, що ведуть до підвищення гнучкості та готовності структури до постійних змін.

5. План комунікацій. Підготуйте зовнішній і внутрішній план комунікацій. Що в цей час ви скажете ринку і як хочете запам’ятатися, а також, що повинні знати ваші співробітники для того, щоб усі ваші плани здійснилися з високим процентом ймовірності.

Корисний досвід 

Після закінчення турбулентної ситуації, зробіть висновки і розповсюдьте знання про «вивчений» урок. Після чого кожен співробітник компанії зрозуміє, і зможе розповісти чому ж навчилася компанія за час кризи. У ці складні часи позитивом є те, що ви маєте можливість вдосконалити принципи роботи компанії і це великий плюс для майбутніх викликів.

Головне розуміти, що жити «від кризи до кризи» дуже небезпечно. Краще вірно налагодити життя в умовах постійних змін. Кожен новий день – це привід щось поліпшити, і це одна з основних задач кожного із співробітників.

Пройшовши непростий шлях компанія отримає корисні skills:

• досвідчений і усвідомлений стиль керівництва;
• продумані і актуальні пропозиції для ринків, що постійно змінюються;
• гнучку і здатну до постійних змін організаційну структуру;
• ефективні та якісні бізнес-процеси;
• необхідний оптимальний склад персоналу з відповідними характеристиками;
• робочу систему постійних поліпшень і управлінь знаннями в Компанії;
• готовність до використання різних типів комунікації.

Вичікувати – не означає не діяти

На даному етапі є кілька варіантів подальшого розвитку ситуації у світі. У більш оптимістичному, епідемія пройде пікову точку і піде на спад до середини року. Тоді можливо очікувати, що результати за рік будуть незначно відрізнятися від попередніх показників. Якщо ж ситуація затягнеться, то, безумовно, прогнози будуть не настільки сприятливі.

Вичікування для більшості бізнесів зараз найбільш вірний варіант. Але, це не означає бездіяльність, це означає, що у вас є час, який можна приділити підвищенню життєздатності та стійкості всіх найважливіших компонентів бізнесу.