SWOT-аналіз допомагає у стратегічному плануванні та дозволяє ретельно переглянути поточні сильні та слабкі сторони бізнесу, можливості для розвитку та загрози. Однак часто самостійно визначити, що саме потрібно аналізувати та як поєднати все в одне ціле, важко. Використовуючи спеціальні інструменти та шаблони, ви зможете більше зосередитись і дотримуватися свого стратегічного плану.
Наступні інструменти для SWOT-аналізу містять шаблони, запитання для початківців та загальні рекомендації щодо проведення процедури.
1. Smartsheet
Smartsheet надає безкоштовні шаблони SWOT-аналізу, які допомагають структурувати інформацію для аналізу вашої кар’єри чи бізнесу. В ньому є шаблони як для Microsoft Excel, PowerPoint та Word, так і призначені спеціально для Smartsheet.
В деяких шаблонах є додаткові розділи для аналізу конкурентів або об’єднані категорії, які дозволяють визначитися зі стратегією. Крім того, є креативні шаблони SWOT для презентацій.
Вартість: безкоштовно.
2. MindTools
В MindTools ви знайдете таблиці для початку SWOT-аналізу, а також інші матеріали: пояснювальне відео, інфографіку, переліки питань для початківців та інформацію про стратегії. Є гарні поради щодо проведення аналізу, а також приклад завершеного SWOT-аналізу.
Вартість: безкоштовно.
3. Creately
Цей інструмент дозволяє власникам бізнесу створювати SWOT-діаграми та зображати важливі висновки, що випливають з аналізу. Підходить для власників малого бізнесу, які прагнуть скласти схеми для презентацій чи реклами. Безкоштовно ви можете створити та завантажити п’ять загальнодоступних діаграм. Якщо вам потрібно більше п’яти діаграм або коли у вас більше трьох співробітників, вам доведеться перейти до щомісячної передплати.
Інструмент інтегрується з Google Images та підтримує спільну роботу членів команди.
Якщо це ваш перший SWOT-аналіз, Creately надає кілька прикладів інших компаній, щоб ви зрозуміли, як саме це працює.
Вартість: безкоштовно або $5 на місяць.
4. Canva
Canva пропонує безліч актуальних для бізнесу SWOT-шаблонів. Хоча цей інструмент не ідеальний для проведення повного SWOT-аналізу, він допоможе показати те, що ви визначили в процесі, у стислому, професійному, презентабельному форматі колегам чи іншим зацікавленим сторонам.
Для презентації ви можете завантажити власні фотографії або вибрати з більш ніж одного мільйона стокових зображень. Ви також можете додавати фільтри, обрізати та редагувати зображення безпосередньо в Canva. Можна поділитися своїм SWOT-аналізом з колегами, щоб отримати коментарі. Canva працює онлайн, тому є можливість переглядати або редагувати аналіз з будь-якого місця.
Вартість: безкоштовно.
5. Grapholite
Цей інструмент ідеально підходить для діаграм зі SWOT-аналізу. Він досить гнучкий і дозволяє створювати діаграми, які відрізняються від традиційних, скажімо, діаграми Венна. У Grapholite є засоби для малювання, онлайновий та офлайн-режими та різні варіанти експорту готового результату.
Вартість: $39,99 для Windows. Онлайн- та десктоп-версії — $99,99. Додаток для користувачів iOS — безкоштовно.
6. WikiWealth SWOT Analysis Generator
Генератор пропонує заздалегідь заповнені розділи SWOT, які допоможуть розпочати аналіз. Ознайомившись із переліком, ви можете обрати сильні, слабкі сторони, можливості чи загрози для своєї компанії, а також додати власні ідеї.
Це чудовий інструмент для власників бізнесу, які не знають, з чого почати SWOT-аналіз. Ви можете переглянути пояснення до кожного твердження SWOT та додати коментарі до всіх розділів та розставити пріоритети.
Якщо ваш бізнес потребує більшого, ви маєте змогу переглянути понад 4 000 SWOT-звітів інших компаній, які можна використати як приклади або навіть працювати безпосередньо з ними.
Вартість: безкоштовно.
7. Ivory Research SWOT Analysis Generator
Подібно до WikiWealth, Ivory надає користувачам варіанти сильних, слабких сторін, можливостей та загроз із попередньо вибраного списку. В ідеалі ці пункти допоможуть вам знайти саме те, що властиве вашому бізнесу.
Після того як ви заповнили всі чотири категорії, можна провести професійний SWOT-аналіз саме під свій бізнес.
Вартість: безкоштовно.
8. Microsoft Office або G Suite
Іноді найкращі інструменти — найпростіші. Зрештою, більшу частину часу для SWOT-аналізу слід витратити на мозковий штурм і критичну оцінку свого бізнесу. Ви можете скористатись таблицями Google або Excel для створення списків, а потім попрацювати з іншою програмою, щоб створити презентацію.
Microsoft PowerPoint надає деякі SWOT-шаблони для створення діаграм. А в Google-документах можна створювати діаграми, які потім імпортуються в “Google Слайди”.
Вартість: залежно від пакету.
9. Gliffy
Gliffy не пропонує питань або шаблонів для вашого аналізу, а дозволяє лише спроєктувати діаграму, подібну до Creately.
Вартість: $7,99 для одного професійного користувача або $4,99 за користувача для команд.
10. SWOT
Інструмент пропонує безкоштовні шаблони та макети. Ви також можете налаштувати або створити власні шаблони відповідно до своїх уподобань.
Після цього ви можете дозволити своїй команді голосувати за конкретні твердження у кожній категорії та вибирати, на якій саме слід зосередитись.
Вартість: безкоштовно.
Найважливіший елемент, над яким потрібно працювати при проведенні SWOT-аналізу, — критичне осмислення бізнесу. Незалежно від того, яким інструментом ви користуєтесь, намагайтеся скласти прості професійні схеми, які будуть легко сприйматися працівниками та клієнтами.
Якщо ви хочете, щоб сильні та слабкі сторони вашого бізнесу визначили професіонали та дали розуміння того, як може розвиватись ваш бізнес далі, зверніться до спеціалістів Baker Tilly.