18 травня в приміщенні готелю Hilton Baker Tilly провела відкриття «Високоолеїнового клубу», генеральним спонсором якого виступила компанія Syngenta, за підтримки Bunge та ADM. Подія зібрала ключових гравців ринку високоолеїнових культур: агровиробників, переробників, дистриб’юторів та споживачів готової продукції.
Мета «Високоолеїнового клубу» — створення підґрунтя для формування ринку високоолеїнової олії в Україні. Зараз цей напрямок тільки починає розвиватися, частка високоолеїнового соняшника займає менше 3 % загального виробництва цієї культури. Ще навіть не існує стандарту, за яким визначається вміст олеїнової кислоти в готовій продукції.
Тим часом на ринках розвинених країн соняшникова та ріпакова олії з високим вмістом олеїнової кислоти розглядаються як можлива заміна дорогої оливкової олії. З огляду на значний експортний потенціал даного продукту, інтерес до вирощування та переробки високоолеїнових культур найближчими роками буде зростати. Тим більше, що вітчизняні аграрії мають суттєвий досвід вирощування звичайного соняшника, тож перехід до вирощування високоолеїнових гібридів не спричинить значних додаткових витрат.
Від розвитку ринку високоолеїнових культур виграють усі: виробники, яким доступні пільгові умови покупки насіння та засобів захисту рослин, а також премія за вирощений продукт. Переробники гарантовано отримають високоякісну сировину в потрібному їм об’ємі, а дистриб’ютори зможуть розширити ринки збуту та збільшити кількість клієнтів.
Однак є й складності: на всіх етапах виробництва високоолеїнової олії необхідно дотримуватися певних правил та обмежень — щодо технологій вирощування, зберігання та сортування.
На зустрічі «Високоолеїнового клубу» учасники мали змогу не лише обговорити наявні переваги та проблеми напрямку, але й отримати корисні поради від провідних експертів міжнародного рівня, таких як Alonso Luis Carlos, Керівник Напрямку розвитку бізнесу олійних культур, Syngenta та Miguel Costa, керівник високоолеїнового напрямку, Bunge.
Під час відкритої дискусії, модератором якої була Олена Макєєва, колишній заступник міністра фінансів України, учасники обговорили актуальні питання ринку олійних культур, а також поспілкувалися та встановили ділові контакти на нетворкінг – коктейлі, що завершав захід.
Наступна зустріч «Високоолеїнового клубу» планується на початку осені та, виходячи із потенційно зростаючого інтересу на ринку, має на меті зібрати представників рітейлу, виробників кондитерських виробів та HoReCa.










