Ми зосередимо вашу увагу не на екстремальній поведінці поганих лідерів, а на більш помірних прикладах жахливого керівництва. І перерахуємо негативні звички, що можуть призвести до недовіри, вигорання і зниження ефективності в роботі співробітників.

 

Якщо ви лідер, можливо, саме час перевірити себе.

1. Відсутність в офісі

Це досить просто, але дивно, як часто керівники не зважають саме на такий момент. Якщо лідер чекає, що його команда і співробітники старанно працюватимуть по 40 годин на тиждень, але сам пропадає невідомо де (для співробітників) — немає нічого дивного в тому, що вони ставляться до нього вороже.

Це нормально, коли є вихідні та перерви, і, ймовірно, ви працюєте більше за інших, вирішуючи робочі питання поза офісом або не лише у будні. Але вашим співробітникам має бути ясно, що ви працюєте так само старанно, як і вони.

Як вирішити?

 

Фізична присутність в офісі, коли це можливо, і надання співробітникам можливості бачити вашу роботу і розуміти, що ви робите свій величезний внесок у загальну справу.

2. Не доносяться цілі й місія компанії

Коли лідери не розуміють загального напряму розвитку компанії (які темпи зростання, як досягаються поставлені цілі, як формується прибуток), це призводить до браку довіри з боку співробітників. Люди ставитимуть під сумнів мету компанії, її місію і взагалі сенс її існування.

Як вирішити?

 

Якщо ви генеральний директор, то, ймовірно, знаєте цю інформацію. Впевніться в тому, що вона чітко передається співробітникам компанії.

 

Якщо ви керівник напряму або відділу, то виступаєте посередником у передачі цієї інформації. Вам потрібно зрозуміти спільну мету компанії й те, як ваш відділ реалізує її. Повідомляйте про це своїй команді через регулярні зустрічі, що стосуються планування.

3. Приховується інформація

Якщо лідери приховують інформацію або, що ще гірше, спотворюють правду, співробітники у результаті все одно дізнаються про це. Так руйнується довіра. Не довіряючи своєму лідерові, люди швидко розчаровуються і втрачають повагу. Продуктивна робота в таких умовах навряд чи можлива.

Як вирішити?

Ваша діяльність лідера має бути максимально прозорою. Іноді таку умову виконувати складно, особливо в скрутні часи (звільнення, фінансові втрати), але саме в такі моменти це надто важливо. Правда допомагає зрозуміти, що можна зробити, і народжує довіру.

4. Нестача авторитету

Лідери, яким бракує авторитету, бояться вдаватись до жорстких рішень, не проводять ефективних змін, не гарантують достатній зворотний зв’язок. Усе це негативно впливає на результат і може призвести до вигорання команди, непродуктивних процесів і відсутності зростання.

Як вирішити?

 

Оцініть себе чесно, об’єктивно. Коли ви виявляєте слабкості у своїй команді, чи надаєте чесний і цінний зворотний зв’язок? Ви чітко управляєте своєю командою для досягнення успіху? Якщо ви стурбовані тим, що цього не робите, спробуйте поговорити з колегами (переважно лідерами, у яких цих недоліків немає) і поцікавтеся, як вони підходять до таких жорстких рішень.

5. Відсутність уміння слухати

Співробітники не будуть ставитись до лідера як до “іншого співробітника”. Це один з головних людей в компанії (якщо не найголовніша персона), тож працівники не будуть особисто йому висловлювати свої чесні думки, відгуки і критикувати керівні ініціативи.

Легко зрозуміти, чому це стає проблематичним. Лідер має повноваження вносити великі зміни, але не може отримати чесний зворотний зв’язок за цими змінами. Він може дізнаватись чутки, але рідко отримує прямі відгуки.

Як вирішити?

 

Пам’ятайте, що співробітники рідко самі наважаться надати вам чесні відгуки без вашого прохання. Тому важливо ставити питання і дійсно слухати тих, хто говорить. Якщо люди не згодні з вами, дізнайтеся чому (а не просто обстоюйте свою думку, переконуючи їх в тому, що це вони помиляються).

6. Відсутність віри

Мікроменеджмент — це погано, але ще гірше, якщо лідер принципово не вірить в думку і досвід тих або інших співробітників. Це повністю їх деморалізує і гальмує професійне зростання особи.

Навіть найкращий лідер не може бути експертом в кожному аспекті свого бізнесу — на це просто немає часу. І навіть якщо б це було так, такому лідерові бракувало би різноманітності думок, необхідних для просування бізнесу в цілому. Ось чому ви наймаєте фахівців у різних галузях. Завдяки своєму унікальному досвіду вони допомагають вашій компанії досягти успіху.

Як вирішити?

 

Дозвольте експертам самим вирішувати поставлені завдання. Викликайте їх, коли це необхідно, але якщо вони добре виконують свою роботу, довіряйте їх рішенням і досвіду. Адже вони були найняті (і досі працюють), тому що підвищують цінність вашої компанії.