Взаємодія між керівниками і працівниками компанії — один з найважливіших показників успішного бізнесу. Якщо обидві сторони відкриті для спілкування, висловлюють свої думки зрозуміло і чітко, це гарантує, що всі “на одній хвилі”, а цілі, напрями дій і очікування співпадають.
Але якщо контакт порушений, то в подальшому компанію напевно чекають проблеми.
Отже, ось декілька порад для поліпшення зв’язку між керівниками і працівниками.
1. Щотижневі збори
Зокрема, щотижневі збори допомагають подолати будь-які комунікаційні бар’єри, якщо надати кожному члену команди можливість відкрито висловитись на наступні теми:
- проекти, над якими вони працюють;
- проблеми, з якими вони стикаються;
- питання, які виникають в процесі роботи.
Один зі шляхів посилення ефекту подібних зустрічей — зробити їх відносно неформальними. Розмова має протікати природно, кожен має отримати слово, і всі мають відчувати, що можуть не боятись говорити відкрито.
2. Регулярні зустрічі тет-а-тет
Персональне спілкування може відбуватись як у формі швидкого неформального чатування про ідеї та проекти, так і в більш офіційному й організованому стилі.
Який би варіант ви не обрали, це кращий спосіб налагодити контакт і встановити довірливі відносини зі співробітниками. Під час такого спілкування у вас буде можливість висловити свої побоювання, знайти рішення проблем і відверто поговорити про роботу (або ще щось важливе для підлеглого).
Однак якщо обговорювати нічого, то персональну зустріч можна скасувати. Не варто перетворювати її на повинність. Розуміння того, що наразі все в порядку, теж приносить задоволення, до того ж бувають випадки, коли потрібно витратити час на важливіші завдання. Головне, щоб обидві сторони були згодні на зміни в графіку.
3. Тримайте співробітників в курсі справ компанії
Звучить надто очевидно, але виявляється, що багато співробітників відчувають, що ніяк не впливають на рішення, ухвалені керівництвом. За результатами досліджень, до 25% працівників звільняються, бо їм не подобається бути у невіданні. Всього лише 10% опитаних дізнавались про прогрес своєї компанії в режимі реального часу. 4 з 5 опитаних співробітників бажали частіше дізнаватись від своїх босів про реальний стан речей в компанії. Більше 90% опитаних сказали, що вважають за краще почути погані новини, аніж не знати жодних .
4. Співробітники, познайомтесь з вашим керівником
Якщо підійти до цього з іншого боку, то порада для керівників проста: будьте на роботі звичайною людиною. Це ніяк не вплине на ваш професіоналізм, зате абсолютно точно розрядить обстановку. Не уникайте неробочих тем, давайте поради, якщо вас про це просять, діліться життєвим досвідом. Те ж стосується і робочих питань.
5. Користуйтесь сучасними технологіями
Ми живемо в XXI столітті, нас оточує безліч найрізноманітніших програм, додатків та інших інструментів, які можуть спростити будь-який процес. Це повною мірою стосується і поліпшення комунікації між колегами по роботі.
Виберіть те, що зручно вам і колективу — чати, постановки завдань онлайн, інтрамережу або щось інше.
Спілкування в інтернеті та соціальних мережах — важлива частина життя, в якій людина може проявлятися інакше, ніж в реальності, так що це додатковий спосіб налагодити взаємодію.
Деякі люди вважають за краще неформальне письмове спілкування, в тому числі й на роботі; інші — особисті бесіди, а треті — поєднання цих двох методів спілкування залежно від ситуації. Наприклад, такий інструмент, як новинна стрічка — можливість розповісти всім відразу про мету роботи, очікувані результати, можливі проблеми і способи їх вирішення.
6. Не забувайте про зворотний зв’язок
Багато підлеглих (і керівників теж) відчувають сумніви в тому, що добре справляються із завданнями своєї посади. Це тягне за собою погіршення самооцінки й відсутність віри в свої сили, а отже, й проблеми з відкритістю і довірливим спілкуванням.
Одне з непоганих рішень — регулярно давати оцінку роботі своїх працівників. Дуже важливо висловлювати не тільки зауваження, але й заохочувати людей за успіхи, вдалі ідеї, завершення проекту або етапу роботи.
Якщо стежити за кожним співробітником особисто важко, передайте цей обов’язок керівникам відділів, але контролюйте, щоб вони не забували про це.
Поліпшення взаєморозуміння між керівництвом і підлеглими — це один з найважливіших кроків, які можна зробити для створення дружньої згуртованої команди. Приберіть всі перешкоди, почніть спілкуватися вільно й відкрито, і це принесе свої позитивні плоди.