Ви починаєте роботу в новій компанії, цінності котрої дійсно надихають вас. Ви знайшли їх в списку на веб-сайті: співчуття, інновації, довіра і прозорість — все це дійсно привабливо. Але незабаром виявляється, що ці цінності практично не впливають на те, як організація працює насправді. І корпоративна культура нагадує щось зовсім протилежне іміджу, який вона транслює.

Звучить знайомо? Можливо, такі цінності компанії щось і значили багато років тому, але все змінюється. Керівникам і власникам організацій важливо розуміти, коли саме прийшов час скласти список цінностей, які насправді відображають те, що хвилює людей. Це ті цінності, які мають значення і, що найголовніше, проживаються день у день.

Цінності компанії — це більше, ніж брендинг

Ви не повинні вибирати цінності тому, що вони добре вписуються в формулювання місії або просто добре звучать. Основними цінностями повинні бути певні моральні межі вашої організації: вони лежать в основі поведінки, дій, культури і цілей. Іншими словами, вони є наріжним каменем філософії вашої організації, і їх можна спостерігати в дії щодня.

У міру зростання і розвитку компаній пріоритети змінюються, і нові люди привносять в організацію свої власні цінності й систему переконань, які поступово впливають на культуру. Зовнішній вигляд бренду може залишитися незмінним, але те, як ваші люди працюють одне з одним, як вони діють і поводяться, може змінюватися.

Якщо залишити це без уваги, то довіру до керівництва буде ослаблено, фокус організації зміщено, і здатність об’єднувати людей навколо необхідних змін зменшиться через невідповідність між тим, що ми говоримо, і тим, як діємо.

Оновлення цінностей вашої компанії необхідно для підтримки сили вашої організації. Адже якщо люди відразу виявлять цю невідповідність, постраждає не тільки ваша культура.

Слухайте своїх людей

Наступний крок здається легким. Ви повинні попросити своїх людей розповісти, що для них важливіше за все. Чи відображається це в їх роботі? Чи відчувають вони гордість за свої навички та досягнення результатів? Важливо, щоб ви слухали, що говорять ваші працівники. Це покаже, що для вас важливий їхній унікальний досвід в компанії.

Ви повинні з’ясувати, що для них важливо, які орієнтири, а також якими цінностями вони живуть щодня. Іноді існує велика різниця між тим, як ми живемо, і які цінності вважаємо важливими, тому можна сформулювати завдання трохи інакше.

Наприклад, ви можете попросити своїх людей описати цінності, втілені в тому, як вони працюють одне з одним щодня. Наприклад, “відкрите спілкування”, “ефективне використання часу”, “дотримання термінів”, “обмін інформацією та інформування всіх про статус проекту” і т. под.

Ще одна річ, яку ви можете спробувати, — з’ясувати, що люди не цінують у своїй повсякденній роботі. Чи є основні цінності, які принципово розходяться з тим, як вони вважають за краще працювати і поводитись на роботі?

Складіть докладний список

Як тільки ви об’єднали відповіді, прийшов час підбити підсумки того, що люди цінують у вашій організації, і знайти спільні риси. Пам’ятайте: ви не намагаєтеся скласти список модних слів. Мета полягає в тому, щоб узагальнити їхні відповіді, зберігаючи при цьому контекст первинного значення. Іншими словами, використовуйте пропозиції.

Скорочення зворотного зв’язку до значень, що складаються з одного слова, таких як “емпатія” та “інновація”, занадто розпливчасто і ризикує виключити перший зміст того, що ваші люди намагалися донести. Замість цього прагніть записати відгуки тезами, абзацами, в яких коротко викладено, що важливо для ваших людей.

Думайте про це як про набір коротких тверджень про систему цінностей ваших людей. Не варто зупинятися на першому варіанті, нехай у вас буде кілька чорнових версій.

І коли ви будете задоволені тим, як виглядає ваш список цінностей, поділіться ним із співробітниками для наступного раунду зворотного зв’язку. Тримати всіх в курсі — це чудовий спосіб покращити список і переконатися, що ви нічого не пропустили. Якщо будуть зауваження або доповнення — внесіть їх.

Ось приклад цінностей компанії Baker Tilly:

“Постійний розвиток — це шлях до нових звершень. Ми невпинно інвестуємо у вдосконалення наших знань, ставимо перед собою амбітні цілі та допомагаємо вдосконалюватись іншим”.

Це твердження містить набагато більше нюансів і контекстуальної інформації, ніж одне слово “розвиток”.

Визнання як спосіб нагадування

Цінності мають пов’язуватись з тим, як ви працюєте разом. Вони повинні бути включені в стратегічні зустрічі, презентації, робочі процеси і в роботу, яку ви виконуєте.

А визнання — це чудовий спосіб відзначити членів команди і нагадати людям про те, як основні цінності визначають їхню роботу, ставлення та поведінку. До того ж це додаткова подяка вашим людям за те, що вони залишаються вірними своїм цінностям, які також є орієнтирами організації, і свідчить про те, що те, що для них важливо, також важливо і для вас.

Оновлення цінностей вашої компанії означає переосмислення керівних принципів організації. Це величезний проект, який вимагатиме зусиль від усіх у вашій установі. Але сам проект — прекрасний досвід, адже ви дізнаєтеся, що саме важливо для ваших людей.

via

Business photo created by rawpixel.com – www.freepik.com