Намагатися догодити всім і завжди говорити “так” заманливо, але неефективно. Негативна відповідь має безліч переваг, і ось кілька причин того, чому кожен лідер має навчитися вимовляти беззаперечне “ні”.

Щоб дозволити своїй команді зосередитися на основних цілях

Лідер в компанії — як капітан корабля. Він відповідає за напрямок бізнесу і просування до поставлених цілей. Ви повинні оцінити, чи спрямовують ваші щоденні рішення бізнес до потрібної мети. Зіткнувшись з ідеями, що змінюють такий курс, ви повинні мати сміливість і впевненість сказати тверде “ні”.

Щоб зосередитися на власних основних цілях

Як щодо ваших особистих цілей? Як підприємцям рекомендується відокремлювати свої особисті кошти від фінансів компанії, так само важливо відокремлювати свої особисті цілі від комерційних. Постійне переважання пріоритетів на користь роботи — вірний рецепт стресу і вигорання.

Майте на увазі, що турбота про власне здоров’я  — одна з рис хорошого лідера. Якщо ви плануєте взяти відпустку, але завжди погоджуєтесь її скасувати заради нового проєкту, вам потрібно навчитися говорити “ні”.

Багато хороших керівників пожертвували своїм здоров’ям і сім’єю заради бізнесу. Час, вільний від роботи, важливий, тому що крім усього він допомагає зарядитися енергією і отримати нові перспективи, які дійсно можуть поліпшити роботу.

Розширити можливості ваших співробітників

Коли навчитеся говорити “ні”, ви зможете створити для когось зі своєї команди можливість сказати “так”. Реалії такі, що ви не можете робити все самі, адже це стане величезним стресом для вас і позбавить можливості навчання всіх інших. Відмовившись від вирішення якихось завдань, ви зможете їх делегувати. Ефективне делегування може бути корисним для вас і вашої команди. Такий підхід дає можливість їй розширити свої навички, а вам показати, що ви довіряєте іншим людям у виконанні важливих завдань.

Щоб не дати втілитися поганий ідеї

Найчастіше відмовити складно тому, що ми хочемо бути хорошими і бажаємо заохочувати людей до діалогу і вільному викладенню своїх ідей. Але якщо вам пропонують варіант, який обійдеться занадто дорого або зашкодить бренду та репутації, найкраще просто сказати “ні”.

Якщо ви поясните співробітнику причину відмови, це може мати позитивний ефект. Ви уточнюватиме свої цілі і на які ідеї чекаєте від своєї команди.

Не витрачати ресурси на всі хороші ідеї

Звичайно, складніше навчитися говорити “ні” хорошим ідеям. Можливо, це ідея, яка дозволить швидше вивести проект на наступний рівень, але які фінансові наслідки того, що ви погодитеся? Ви можете собі це дозволити? Якщо відповідь негативна, ви повинні відпустити таку ідею.

Іноді ресурс, якого вам не вистачає, може бути часом. Напрям робочої сили для реалізації цієї ідеї може вплинути на іншу частину проєкту. Пам’ятайте, що як лідер ви матимете інформацію, до якої решта вашої команди може бути причетною. І в цьому випадку “так” може мати у перспективі негативні наслідки. В цьому випадку стійте твердо на своєму і говоріть “ні”. Не забуваючи аргументувати відмову.

Щоб показати свою цінність для клієнта

Коли клієнт винаймає вас, ви хочете зробити його щасливим, і найкращим способом зробити це здається погодитися з усіма його ідеями і дати все, чого він хоче. Такий підхід може зробити вас популярним, але що станеться, коли ви зіткнетеся з ідеєю клієнта, яка напевно зашкодить його бізнесу?

Ви повинні навчитися говорити “ні” таким ідеям і обґрунтовувати свою позицію, адже клієнт звернувся до вас, щоб ви йому допомогли, а не погоджувалися з ним у всьому. Це може бути складно, але клієнт поважатиме вас більше, якщо прийме вашу позицію.

Як лідер повинен говорити “ні”

Важливо не тільки вміти говорити “ні”, але і робити це правильно. Суцільне заперечення, без аргументів, може деморалізувати колектив. Ось кілька порад, як сказати “ні” і отримати хороший результат.

Слухайте першим

Останнє, що ви можете зробити, — це перервати когось в середині презентації, щоб сказати своє “ні”. Це покаже, що ви не цінуєте людей або час, який вони вкладають в ідею.

Ставте питання

Питання не тільки показують, що ви звертаєте увагу на те, що говорить ваш співробітник, але і можуть розкрити ще щось. Наприклад, той факт, що ідея, яка розглядається, може стати частиною чинної політики компанії або стати у нагоді іншому відділу.

Вкажіть причину, за якою ви відмовили

Просто сказати “ні” недостатньо. Поясніть своєму співробітникові, чому ви говорите “ні”. Це не тільки допоможе йому зрозуміти причину відмови, а й додасть впевненості, щоб він міг підійти до вас з іншими ідеями в майбутньому.

Відмовляючи, не забудьте про заохочення

Це особливо корисно, коли ідея була непоганою. Скажіть “ні”, але похваліть і подякуйте за хорошу ідею. Зрештою, прояв вдячності є одним із способів підвищити моральний дух співробітників. Це також буде сигналізувати, що ви раді почути їхні ідеї.

Будьте конкретним у своїй відповіді

Якщо ви повинні сказати “ні”, говоріть саме “ні”. А не “можливо” або “я подумаю про це”. Це несправедливо до вас і ваших співробітників, якщо ви зрештою все одно скажете “ні”, але дасте надію. Ви можете подумати, що таким чином виявляєте лояльність, але замість цього просто заберете у всіх і у себе в тому числі час, який можна ефективно використовувати для реалізації інших ідей.

 

Навчитися говорити “ні” дуже корисно, особливо якщо ви будете робити це, не провокуючи у співробітників зниження ініціативи. Як лідер ви ухвалюєте багато рішень, але тільки після розгляду варіантів і за важливих ​​причин. Цим же потрібно керуватися, зважуючись на те, щоб відмовити і вимовити непохитне “ні”.

via

Business vector created by rawpixel.com – www.freepik.com