Є багато вагомих причин наймати випускників та інший персонал початкового рівня, без досвіду роботи. Те, що вони часто працюють за менші гроші, є лише однією з них, але не головною. Співробітників початкового рівня ви зможете навчити “під себе”, вірніше, під потреби компанії — і згодом вони будуть виконувати роботу так, як потрібно саме вам.

Щоб бути готовим до роботи з персоналом початкового рівня, потрібно вміти грамотно, кваліфіковано відповідати на безліч питань тобто навчати.

До речі, саме цей момент може змусити вас періодично переглядати політику компанії або відділу, яка може існувати тільки тому, що “ми так завжди робили”. Нарешті, ви виявите, що багато співробітників початкового рівня знаються на різних технологіях, що може принести користь практично будь-якій організації.

Завдання полягає в забезпеченні співробітникам належної мотивації та їх адаптації до роботи в компанії. Це допоможе вам зберегти більше талантів і виростити справжніх професіоналів. Для вас п’ять порад, як зробити це грамотно.

Витрачайте час на те, щоб дізнатися про сильні сторони людей

Співробітники початкового рівня можуть ще не знати, як їхня кар’єра розвиватиметься протягом наступних кількох років. Зазвичай їм важко визначитися зі своїми п’яти- і десятирічними планами. Проте більшість людей знають, яку роботу їм подобається виконувати і в чому полягають їхні здібності. Як їхній новий роботодавець, ви повинні приділяти час тому, щоб вивчити сильні сторони своїх співробітників.

Наприклад, працівник початкового рівня може не знати, чи хоче він продовжувати кар’єру в сфері продажів або управління. Але що він, ймовірно, знає, так це те, чи подобається йому наступна діяльність:

  • упорядкування документів зберігання, архівація тощо;
  • планування подій;
  • допомога клієнтам у пошуці відповідей на різноманітні питання;
  • робота з даними;
  • робота з людьми.

Очевидно, що ніхто не зможе проводити свої дні тільки за виконанням завдань, які подобаються, але правильно визначені пріоритети дозволять людині вигідно використовувати свої найкращі сторони. Не секрет, що організації та їхні співробітники найкраще працюють, коли люди використовують свої таланти і отримують задоволення від роботи. По можливості намагайтеся призначати завдання відповідно до інтересів і здібностей людей. Так ви отримаєте ефективну роботу і мотивуєте працівників.

Багато компаній практикують оцінювання навичок нових співробітників. Якщо ви це робите чудово. Подумайте про розширення процесу, щоб включити в оцінювання питання, які вимірюють інтереси, а також гнучкі навички (soft skills).

Визначте для новачків цілі, яких вони можуть досягти в короткостроковій і тривалій перспективі

Працівники початкового рівня без досвіду роботи можуть бути будь-якого віку. Але більшість з них найчастіше належать до покоління мілленіалів або Generation Z. Такі люди, як правило, цінують чіткий зворотний зв’язок. У них також величезна потреба в почутті реального досягнення. Якщо їм здається, що єдиний шлях просування вперед в організації це рік або більше, для них складно залишатися мотивованими.

Одним з рішень такої проблеми є встановлення короткострокових цілей і орієнтирів, до яких вони прямуватимуть. Це допоможе запобігти відчуття у людей того, ніби вони надовго застрягли на нижній сходинці кар’єрних щаблів. Подумайте про створення графіка на перспективу з певними віхами, пропишіть їх максимально чітко.

Це не тільки допоможе підвищити мотивацію, а й дасть співробітникам чітку картину можливого особистого прогресу. Якщо вони досягають цілей у визначений термін або раніше, то можуть бути впевнені у позитивних оцінках своєї роботи.

Навіть якщо ваша компанія має відносно плоску структуру, яка не підтримує безліч коригувань назв посад, ви все одно можете встановити значущі контрольні показники. 

Ось деякі приклади:

  • закриття продажів без допомоги супервайзера;
  • самостійне відкриття або закриття магазину;
  • опанування всіх аспектів системи CRM;
  • управління невеликим проєктом;
  • написання документації для оновлення програмного забезпечення;
  • запуск невеликої навчальної програми, класу.

Віхи, які ви встановлюєте, повинні бути адаптовані до потреб компанії, а також визначатися індивідуально до кожного співробітника. Ці етапи мають відображати таланти і цілі людини.

Не забувайте про заохочення співробітників на різних етапах! Відзначайте навіть, здавалося б, невеликі перемоги. Щиро визнавайте досягнення людей і стимулюйте їхні прориви різноманітними бонусами (наприклад, вихідний день або квитки до театру, кіно).

Співробітники початкового рівня мають знають, що вони цінні для всієї команди

Ви наймаєте людей з певних причин. Ви вірите, що у них є таланти і здібності, які стануть в нагоді саме вашій компанії. Дайте їм ту роботу, яка показує, що вони цінні для всієї команди. Допоможіть людям набрати швидкість, щоб вони відчували свою затребуваність це один з найпотужніших способів мотивації.

Такої політики мають дотримуватися всі члени команди, а також менеджери. Звертайте увагу на ставлення до новачка в команді завжди виявляйте у поведінці більш досвідчених працівників зверхність. Пам’ятайте, що співробітники початкового рівня, які не відчувають себе цінними, можуть пройти навчання, яке ви їм надаєте, а потім просто знайти роботу в іншій компанії.

Підтримуйте професійний розвиток співробітника!

Знайшовши людину з талантами, гідними розвитку, не зупиняйтеся, пропонуючи йому роботу. Зміцнюйте навички та стимулюйте таланти працівника, підтримуючи його безперервний професійний розвиток. Це допоможе вам вигідно вирізнятися з-поміж інших роботодавців, які часто не виконують своїх гучних обіцянок.

Дізнайтеся, що потрібно для кожного нового найму, щоб співробітник розвивався в межах своєї кар’єри, досягав професійних цілей і просувався в компанії. Потім попрацюйте з кожним, щоб скласти індивідуальний план. Запропонуйте працівникові час для особистого навчання і широкий вибір освітніх програм: 

  • відвідування тренінгів, майстер-класів, конференцій;
  • вебінари, онлайн-конференції;
  • курси за рахунок компанії;
  • доступ до бібліотеки компанії. 

Підтримка і стимуляція розвитку співробітників початкового рівня допоможе вам виростити і утримати в компанії кращих фахівців!

Зберігайте відкритість і уникайте стереотипів поколінь

Ніщо так не вбиває мотивацію співробітників, як стереотипи поколінь, які призводять до неможливості конструктивного діалогу. Ви зобов’язані демонструвати гнучкість мислення! Хоча це часто виявляється по відношенню до мілленіалів і покоління Z, таке правило має розповсюджуватись на всі вікові категорії.

Намагайтеся не думати про приналежність до того чи іншого покоління, коли вдаєтесь до різних способів зберегти і зміцнити мотивацію співробітників початкового рівня. Заохочуйте інших співробітників до такого ж ставлення до новачків.

Пам’ятайте, що ви витратите менше часу і грошей на цих співробітників, аніж якщо почнете шукати їм заміну. Створіть процес адаптації, який допоможе кожному новачку досягти своїх цілей і швидко стати продуктивним членом команди.

Покажіть кожному, що ви реально підтримуєте його кар’єрні цілі та знайдіть можливість надати людині роботу, яка її реально мотивує. Ставте перед працівником конкретні цілі і винагороджуйте, коли він їх досягне.

 

via

Hand vector created by freepik – www.freepik.com