Збільшення доходу компанії — не дуже зрозуміла мета для її співробітників. Можна віддати їм частину прибутку для покращення мотивації, але краще поставити задачу, що одночасно надихає та знаходиться за межами фінансових показників.

Майже кожен власник бізнесу погодиться, що збільшення прибутку компанії мета, що його надихає, але мало хто з працівників і менеджерів погодиться з цим. Яка різниця для команди, скільки мають отримати акціонери цього року мільйон чи два? Але деякі менеджери та власники бізнесу продовжують робити наголос на грошах, звертаючись до колективу треба більше доходу, більше прибутку, більшу частку ринку. На початку діяльності це працює люди бачать, що компанія розвивається, і цінують причетність до цього. Згодом мотивація падає команда не розуміє, як із разу в раз збільшувати дохід і для чого це робити. Менеджери компанії Thinkific на власному досвіді переконалися, що ставити таку мету, як постійне зростання доходу хибна практика. Грег Сміт, співзасновник і CEO, виніс із власних помилок 3 головні уроки.

1. Мета повинна надихати команду

Людей можна мотивувати грошима, але вони не надихають. Без достатньої кількості грошей діяльність компанії перетвориться на їх постійний пошук, але коли вони є знайдіть нову мотивацію для співробітників. Краще продемонструвати, що вони роблять внесок у досягнення високої мети: зробити клієнтів більш успішними, розв’язати їхні проблеми абощо.

2. Команда повинна розуміти зв’язок між власними діями та досягненням мети

Навіть працівники фінансового департаменту чи відділу продажів не завжди розуміють, як їх повсякденна робота пов’язана з доходом. І це також робить збільшення прибутків не кращою метою для компанії. Співробітник має розуміти зв’язок між власними діями та досягненням спільної мети. Що ймовірніше людина скаже дітям після роботи: “В минулому кварталі ми заробили на 6% більше, ніж у попередньому” або “Ми допомогли збудувати міст, завдяки якому ви будете їхати до школи на 30 хвилин менше”? Звичайно, друге. Про що діти розкажуть у школі? Точно не про прибутки.

3. Мета повинна бути довгостроковою

Третя проблема з фокусуванням на прибутках короткостроковість. Команда Thinkific ставила мету на квартал і намагалася досягти її, не дивлячись на інші задачі, які часто мали вплив на довгострокову діяльність компанії. Проблема у клієнта? Давайте перенесемо вирішення на інший фінансовий період. Це створювало ілюзію виграшу, проблеми накопичувались і, врешті решт, компанія втратила динаміку і була змушена змінити пріоритети. Наприклад, замість акцій і спеціальних заходів, що давали швидке збільшення клієнтської бази та доходів, менеджери Thinkfic перейшли до стратегії побудови довгострокових відносин з клієнтами. Вона працює краще компанія перейшла від стагнації до зростання.

Звичайно, гроші — це важливо. Без прибутку і доходу бізнес перетворюється на благодійну організацію для співробітників і клієнтів та пилосос для банківських рахунків власників. Компанія повинна використовувати гроші так, як марафонець використовує кров вона живить його організм і дозволяє досягти фінішу, але спортсмен не думає про неї кожну мить. Знайдіть мету, що об’єднає власників, менеджерів і пересічних робітників. Поясніть, як робота сприяє досягненню цієї мети. Зробіть мету стратегічною, не забуваючи святкувати тактичні успіхи. Все це допоможе створити ефективну команду, що буде здатна досягати великих результатів. А обов’язковим бонусом для такої компанії стане гідний прибуток.