Просто зараз відбуваються перегони, перегони за талантами. В той час, коли ви читаєте цю статтю, зоряні члени вашої команди можуть вивчати пропозицію від іншого роботодавця. І якщо єдине, що утримує персонал компанії заробітна плата, то конкуренту досить додати трохи грошей і ви втратите цінного робітника. Зовсім інша справа, якщо людина почувається в компанії щасливою: навіть суттєве підвищення доходу може її не зацікавити. 

Щастя персоналу досить абстрактне поняття, але це лише допоки люди його не втратять, тоді і продуктивність знизиться, і плинність кадрів підвищиться, і талановиті робітники більше не затримуватимуться в компані. Зробити колектив нещасним можна легко: зменшити зарплату чи переїхати до невдало розташованого офісу. А ось щасливими працівників доведеться робити поодинці: одна людина бажає більше спілкуватися з колективом, інша хоче, щоб їй дали спокій, хтось хоче грати в настільний теніс, а когось дратує звук удара м’ячика по столу. Тож керівникові необхідно не викликати тимчасову ейфорію у більшої частини колективу, а безперервно керувати загальним настроєм і створювати комфортний стан для кожного члена команди одночасно. Найкраще з цим впорається hapрiness manager.

Happiness manager створює в колективі здорову атмосферу

Задача-мінімум хепінес-менеджера зробити так, щоб люди йшли на работу із задоволенням. Почули від працівників: “Знову ця каторга”, “Скоріш би п’ятниця”, “Я тут лише через гроші”? Ваш менеджер по щастю погано виконує свою роботу. Happiness manager не психолог чи психіатр, він не повинен виколупувати з людей проблеми та вирішувати їх 24 години на добу 7 днів на тиждень. Так само він не має розважати робітників, як це роблять аніматори в готелях, тому що дурнувата креативність може навпаки погіршити атмосферу. Менеджер по щастю повинен створити механізми виявлення проблем в команді та знаходити шляхи їх вирішення разом з керівниками компанії. 

Головнi iнструменти менеджера по щастю: зворотнiй зв’язок, довіра та повага

Отримати інформацію про те, що потрібно колективу, досить просто: організуйте в офісі скриньку для скарг і пропозицій, через яку люди зможуть анонімно залишити відгук про роботу. Happiness manager має обробляти цю інформацію та демонструвати колективу, що його думка справді важлива. Якщо вдасться створити довіру до цього механізму, то менеджмент отримає цінний зворотній зв’язок від команди, зможе вирішити проблему і покращити рівень задоволення в колективі. Чим більше способів отримати інформацію про побажання робітників вдасться знайти, тим краще. Водночас важливо поважати їхнє приватне життя, не заважати робочим процесам і усвідомлювати, що підвищення рівня щастя не досягне мети в компанії, де затримують заробітну плату.

Результат роботи менеджера по щастю тісний зв’язок між компанією та персоналом

При керуванні щастям виникає велика спокуса зробити так, щоб отримати додаткові бонуси від задоволення персоналу. Наприклад, оголосити, що людей роблять щасливими розвиток і реалізація, та запропонувати освітні програми. Компанія отримала більш кваліфікований, мотивований і щасливий персонал. А що робітники? Вони із задоволенням скористалися безкоштовним навчанням і забули про це зараз таке пропонує значна кількість фірм. А можливо, й взагалі не пішли на курси, тому що не розуміють, навіщо їм це потрібно. Це не унікальна пропозиція, людина не відчула турботу і свою унікальність. Талановитий happiness manager надасть робітнику те, що створить зв’язок із компанією. Наприклад, для працівника з іншого міста можна розробити програму адаптації: допомогти знайти житло, хорошу школу або садочок для його дітей.

Цінуєте свій колектив запроваджуйте керування щастям

Керування щастям дозволить утримувати і мотивувати колектив. Якщо бюджет компанії дозволяє, краще створити окрему посаду та запросити професіонала. Але якщо є сумніви в тому, що робота хепінес-менеджера виправдає себе, у крайньому разі можна передати ці функції HR-відділу. Хоча варто враховувати, що все ж таки це — дещо інша діяльність.

Happiness management вже використовується лідерами ринків

Керування щастям запроваджують IKEA, Microsoft, IBM, Shell та інші відомі компанії. В Google навіть існує позиція Chief Happiness Officer. В Україні також розуміють важливість створення позитивної атмосфери в колективі  happiness management використовують зокрема вітчизняні IT-компанії.