Зараз ніхто не хоче витрачати багато часу на навчання. 12 років у школі, 4-6 – у виші, а потім ще років 5-10, щоб прийти до більш-менш прийнятного результату та позиції по кар’єрній сходинці. І ось тобі вже 30-35.

Понад усе засмучує, що рано чи пізно прийдеш до вимушеного прийняття факту: обрана форма навчання та спеціальність дали лише базові, але зовсім не практичні у більшості випадків знання, не принесли класної роботи та омріяного результату, які ти так завзято зображав на карті своїх бажань і майбутнього.

А коли ще й дізнаєшся, що можна було поєднати навчання з отриманням практичного досвіду та вже у 22 роки отримати набагато більший результат… Хапаєшся за голову і думаєш: “На що я витратив стільки років?!”

Німеччина одна з перших європейських країн усвідомила переваги поєднання навчання та роботи: коли одну частину часу студент присвячує лекційним заняттям у виші, а іншу, набагато більшу, отриманню професійного досвіду на підприємстві. Побудувавши систему освіти таким чином, Німеччина досягла найнижчого рівня безробіття серед молоді в Європі.

Сьогодні дуальна освіта стала загальноєвропейським трендом: в Австрії, Швейцарії і Данії приблизно 40–50% молоді навчаються за такою системою. В сусідній Польщі дуальна освіта тільки набирає популярність серед польських навчальних закладів, в основному в університетах з технічним профілем.

Цей тренд впритул наблизився й до України: сучасні школярі вже в останніх класах школи чітко розуміють чого хочуть і спочатку вирішують спробувати, чи підходить їм цей напрямок діяльності. А вже потім обирають більш вузькопрофільну освіту, враховуючи власні інтереси, талант та те, що приносить задоволення та не втомлює…

Є ті, хто через рік залишають університет, бо розуміють, що тимчасовий підробіток під час навчання дав набагато більше навичок та знань, ніж «протирання штанів» у виші.

Це не означає, що краще не отримувати вищу освіту взагалі. Це лише означає, що не потрібно витрачати багато часу на те, в чому ти не впевнений, що не приносить щастя, що грузить безліччю непотрібної інформації. Було би круто після школи одразу вчитись саме тому, що дійсно в попиті на ринку, що несе цінність, розвиває, приносить задоволення та ще й тим самим – гроші.

І дуже часто буває так, що зустрічаєш однолітку, котра у свої 22-24 тільки-но закінчила виш і не знає куди йти і що робити, бо немає вузькопрофільних знань та досвіду. Сумно, але таких як він/вона тисячі.  А ти у свої 24 вже на позиції провідного спеціаліста, заробляєш гроші, багато подорожуєш, на розхват серед найбільших гравців ринку, маєш цікаві та корисні знання, багато друзів, розумієш як працює система бізнесу, економіки і т.д..  І в перспективі, через пару років спокійно можеш стати фінансовим директором у великій компанії або ж відкрити власну справу.

Усвідомлюючи роль бізнесу у формуванні сучасного ринку праці та аналізуючи глобальні тенденції професійної освіти молоді, ми дійшли висновку, що саме дуальна освіта є ефективним інструментом для розвитку професіоналів для конкретної сфери діяльності.

Все збалансовано, тому що програму створюють безпосередньо учасники провідних навчальних закладів з залученням представників середнього та великого бізнесу. Вони точно знають, кого шукають, які саме виклики чекають майбутнього спеціаліста та як до цього підготуватись.

Ми не перші, хто запустив таку форму навчання в Україні, проте ми, разом з КНЕУ та партнерами, перші розробили та впровадили програму дуальної освіти у сфері ринку консалтингових, бухгалтерських та аудиторських послуг. Був рік підготовки, розробки моделі та освітніх програм, затвердження їх на рівні Міністерства і набір бажаючих за конкурсною основою.

1 вересня 2019 року програма стартувала. I етап – лекції на базі КНЕУ з залученням кваліфікованих експертів з практичним досвідом роботи, у тому числі досвідчених співробітників Baker Tilly.

10 лютого 2020 року розпочався II етап – студенти першого курсу за спеціальністю “Фінанси” вже почали приміряти роль «працівників», познайомились з нашим колективом та разом зі своїми наставниками почали занурюватись у реальний світ бізнесу, відклавши вивчення політології та філософії на потім.

Крім того, у нових працівників є можливість приймати участь у всіх внутрішніх івентах компанії, відвідувати спортивні заходи, долучатись до наших соціальних ініціатив в рамках КСВ, спілкуватись з представниками бізнесу, відвідувати цікаві та корисні тренінги та лекції, вчити іноземні мови та розвиватись у професійному напрямку. А вільний час – проводити зі своїми друзями, подорожувати та відпочивати.

“Сьогодні все розвивається дуже стрімко, діти швидше отримують інформацію та знання, їм хочеться якомога швидше розпочати свою професійну діяльність, чогось досягати. Багато з них вважає, що 5 років в університеті не будуть проведені достатньо ефективно з точки зору їх особистого зростання. Так, скоріш за все вони отримають знання, але їх розвиток з точку зору пошуку свого місця в житті на цей час призупиниться. Більше того, багато дітей, які отримують освіту не маючи практичного досвіду, після закінчення університету розуміють: вони не тому вчились і не того насправді хотіли.

Тому ми запускаємо процес паралельного отримання знань та життєвого досвіду в рамках роботи в нашій компанії. Це допомагає дитині швидше знайти себе, зрозуміти та усвідомити чого вона прагне.  Саме в цьому полягає наша мета програми “Дуальна освіта”: ще до того, як у співробітника сформувались рамки сприйняття, які даються освітою, він потрапляє у професійне середовище та може побачити як все працює, зрозуміти взаємозв’язок між тим, чому його вчать та тим, що він робить. І вже самостійно зробити усвідомлений вибір з точку зору того, як і де йому розвиватись”,- підсумував Олександр Почкун, керуючий партнер Baker Tilly в Україні.

Work, Study & Life Balance досягнути реально, не утискаючи жодну з цих сфер.

Варто лише почати!

Ми продовжимо інформувати вас щодо статусу польоту даної програми, познайомимо ближче з її учасниками, розглянемо всі можливі зони турбулентності та досягнуті перемоги!  Слідкуйте за новинами нашої компанії у Facebook, Instagram та Youtube.