Для багатьох компаній пошук правильного чи ідеального кандидата забирає все більше часу та зусиль. І цій справі є по суті два варіанти: зростити свого працівника до рівня супергероя чи знайти крутого фахівця на ринку. Але переконати працювати на вас бездоганного кандидата, навіть захмарною зарплатнею – може виявитися непростою задачею.

Зразковий претендент

Для пошуку ідеалу роботодавці часто полюють на таланти, але спочатку буде незайвим придивитись до «своїх». Можливо, той крутий спеціаліст, якого ви шукаєте на ринку, вже працює у вашій компанії. Адже, досить часто буває так, що ідеальний працівник для компанії, це той, хто виріс в ній, починаючи новачком, з роками ставав сильнішим та справжнім професіоналом. Той, хто долав кар’єрні сходинки всередині компанії і як ніхто інший точно знає, як працює цей механізм.

У більшості випадках ідеальний кандидат – це часто уявний супергерой, який дотримується дедлайнів, швидко опановує нові навички та доволі гнучкий. Часом для такого кандидата відводиться певна роль у компанії, проте, нажаль, ця роль не завжди співпадає з реальністю та реальними людьми. Тому якщо ви свідомо шукаєте ідеального фахівця на ринку, подумайте та визначте ще на початку пошуку, які задачі стоятимуть перед людиною та які критичні навички необхідні для вирішення цих задач. Які навички мають бути обов’язковими, а які є більш гнучкими. Вам потрібно чітко розуміти для виконання яких функцій і задач та з якою метою, ви його наймаєте.

Якщо ваш кандидат поза межами компанії, вам потрібно:

  • Вибрати компетенції. Визначте до 5 основних компетенцій в рамках даної посади та функції, які є важливими конкретно для вашого бізнесу. Або виберіть загальні компетенції, які є важливі саме для конкретної посади, а не для конкретно вашої компанії.
  • Оцінити ринок. Виберіть найкращого спеціаліста у тій сфері, де у вас є відкрита вакантна посада. Добре продумайте, чим ваша компанія може зацікавити цього кандидати і чим вона є кращою за ту, у якій він працює зараз. Якщо цей спеціаліст справді настільки крутий, то вам знадобляться залізні аргументи на користь вашої компанії і перспектив роботи саме у вашій команді.
  • Дивитися ширше. Можливо, не варто шукати потрібного спеціаліста з величезним досвідом роботи саме в аналогічній сфері, а можливо, варто розглянути кандидатів, які працюють з відмінним ринком. Для того, щоб поглянути на ваш бізнес під іншим кутом. Часто це дає дуже крутий результат.

 

Більше ніж гроші

Цінності та корпоративна культура компанії все більш визначальні для нового працівника, ніж різниця у зарплатні, яку ви запропонуєте кандидату і те на скільки це все співпадає з його баченням. Особливо, якщо ваш бездоганний кандидат претендує на високу посаду. Фактично, для будь-якого рангу ідеальних працівників, компанія-роботодавець, її культура, досягнення на ринку, місія і цінності, той продукт, з яким вона працює, ті люди які там працюють, атмосфера офісу – мають неабияке значення. Гаяти час на компанію, з якою не сходяться координати, претендент на вакантну посаду точно не буде.

При підборі персоналу кожен роботодавець, в першу чергу, має орієнтуватись на потреби і цінності своєї компанії. Тому те, що важливо для одного, для іншого може не мати жодної цінності. Проте, простежити загальні тенденції все ж можна.

Старанність, якість виконуваної роботи, уважність до деталей, вміння працювати в команді, ініціативність та бажання вчитися новому, стресостійкість, комунікабельність та ентузіазм, а також досвід дистанційної роботи. Це далеко не повний перелік якостей та навичок, які будуть шукати в претендентах роботодавці ще тривалий час. А людина, яка розділяє бачення організації і лояльно ставиться до вимог роботодавця – буде частіше у пріоритеті.

Ідеальний співробітник повинен володіти всіма цими якостями. Якщо він має їх менше ніж 70%, то такий кандидат навряд чи зможе підійти вам. Якщо більше 70%  – варто поміркувати, але врахуйте, що вам все одно доведеться витратити кошти та ресурси на його професійну підготовку.

У вас завжди є шанс знайти крутого спеціаліста на ринку праці – це нелегкий процес, часто навіть виклик. Або взагалі не шукати його. Спробуйте створити його. Результат може значно перевищити ваші очікування.