Спокійна та проста робота рано чи пізно починає надокучати, а бажаючих виконувати роботу лише заради роботи – вже майже не знайти. Від жорстких KPI з часом втомлюєшся і бажання викладатися на повну – теж зникає. Як же тоді роботодавцю відшукати баланс, зробити роботу цікавою і побудувати мотивовану команду? Перш за все, допоможіть співробітникам стати причетними до чогось більшого та значного.

На початку створення Всесвіту людей до праці більш за все спонукало задоволення базових потреб, з часом мотивувати до роботи стали грошовою винагородою. Сьогодні цього вже замало. Зараз від роботи ми очікуємо не лише отримання доходу, а й більш зручних та адаптивних умов. Під час пошуку роботи ми часто звертаємо увагу на інші складові, зокрема, на можливість навчатись, розвиватись, щось створювати, долати певні виклики, а може навіть змінювати світ. Тому і компаніям потрібно на це відповідно реагувати.

Мотивація працівника – це робота як безпосередньо керівника, так і самого співробітника. З одного боку, це задача керівника, можливість знайти для свого підлеглого щось цікаве і надважливе, навіть у рутинних задачах. З іншого – це момент самомотивації, це необхідність людини визначити для себе ціль, до якої вона прагне дійти. Висока продуктивність вимірюється не грошима чи покараннями, тут не діє метод кнута та пряника, це визначається у невидимому внутрішньому поштовху. Поштовху робити справу, тому що ця справа має однаково велике значення для усіх і результат важливий для кожного.

Що мотивує людей у роботі в теперішній час:

  • Сенс. Коли людина розуміє, що її робота пов’язана з чимось більш значущим, або якщо ця робота є чимось вищим власних інтересів. При постановці задачі показуйте співробітнику більш ширшу картинку. Поясніть та покажіть, як виконання тих задач, які йому доручені, зв’язані з більш високими цілями компанії (ось твоя ціль, це важливо, тому що…). Можливо на фініші ви розробите якесь корисне для людства ноу-хау чи врятуєте світ.
  • Автономія та самостійність. Робіть фокус на результат, а не на графік роботи, на те, як люди працюють, а де і коли – це вже їх вибір, як і методи і техніка виконання задачі. І тут мова не може йти про безвідповідальність, тут головне – якісний результат.
  • Виклик та розвиток. Працівники завжди прагнутимуть рости та розвиватись. Якщо на певному етапі, ті задачі, які виконує співробітник у компанії, переходять для нього на рутинний рівень, чи він застряг на одному місці і не рухається далі по кар’єрних сходах (немає нових викликів, нових конкурентів, нових задач) – йому стає нудно та не цікаво. Саме час підвищити складність задач, дати можливість тренувати професіоналізм, можливість розвиватись і рости.

Будь-яка командна робота – це ризик та відповідальність. І, навіть, у дружньому колективі – можливі промахи. Та найвищих вершин здатні досягнути ті, хто не боїться ризикувати, діяти і оперативно змінювати тактику мотивації персоналу, враховуючи усі попередні недоліки. Не поспішайте просто закрити вакантне місце, шукайте людей у команду, які живуть однаковими цінностями. Ці люди можуть бути зовсім різними і потрібні для різних задач, але вони повинні мати схожі людські якості та близькі життєві принципи.

У будь-якому бізнесі, людина більш ефективна, коли вона знаходиться у гармонії та балансі. Жоден працівник, який знаходиться у постійному стресі, не зможе приносити відмінний результат. Тому потурбуйтесь про комфортну психологічну обстановку колективу. Завжди знаходьте на це час, бо люди – це головний ресурс вашого успіху та успіху вашої компанії. Не дозволяйте їм вигорати.

Показувати хороший результат і досягати високих цілей постійно – неможливо. Є моменти виграшу, є моменти програшу, а є моменти, коли ви десь посередині. І тут має значення, як на це відреагує команда. Як керівник навчить на це реагувати своїх підлеглих. Або це буде «розбір польотів» зі звільненнями, або це буде спільна робота над помилками, яка у майбутньому дозволить не допускати ті ж самі промахи, а виконувати роботу значно краще. Правильно організована командна робота – це ключ до вирішення будь-якої задачі, до очікуваних відмінних результатів та успіху будь-якого бізнесу.

Проте, й самому працівнику не варто вводити себе в оману. Люди шукають роботу, на яку вони приходитимуть з почуттям, що вони здатні на великі перемоги, і вони зможуть використати увесь свій творчий потенціал, щоб розв’язати глобальні проблеми. Але на початку кар’єри не буває посад, які дозволяють працювати над масштабними питаннями або повністю застосувати свою творчу енергію.

Зміни треба починати з самого себе. Подумайте, чи не надто високі ваші очікування, принаймні, стосовно теперішньої посади і спробуйте трохи знизити їх. Ставте перед собою поетапні цілі, і тільки покроково досягайте того омріяного найвищого рівня.