Репутація компанії у бізнес-оточенні і раніше мала не аби який вплив для досягнення результатів. А зараз, коли хвилі неспокійні і економічні прогнози нестабільні — відіграє ледве не ключову роль у діяльності. Гідне ім’я сьогодні цінується як ніколи і дає можливість створити супербренд, якому буде під силу завоювати будь-яку аудиторію.

Репутація компанії зазвичай впливає на велику кількість питань, які у подальшому визначатимуть напрямок розвитку бізнесу. Прозорість у діяльності і “чисте” ім’я впливають на зацікавленість партнерів та клієнтів у співпраці, привабливість для інвесторів та освоєння нових ринків збуту товарів чи послуг.

Не відкрию таємниць, якщо скажу, що у бізнесі люди або компанії часто співпрацюють з тими, з ким синхронізовані координати, з ким схожі цінності та сприйняття дійсності. Досить часто у бізнесі найбільш успішні проєкти реалізуються з тими, з ким комфортно комунікувати, кого ти розумієш, та хто розуміє тебе. Висока репутація компанії є для споживача гарантією якості продукції — або у товарах, які продаються, або у послугах, які надаються. Точки співпадіння цінностей та очікування відповідних дій, викликають певний магічний зв’язок, який призводить до співпраці.

На мій погляд, репутація компанії визначається її цінностями. Вона базується на тому, що компанія протягом тривалого часу сповідує одні й ті ж самі принципи, і в неї є одні й ті ж самі червоні лінії, які вона ніколи не перетне заради того, аби досягти більш високих результатів. Тому репутація — це цінності помножені на час.

На репутацію потрібно дивитись у довгостроковій стратегічній перспективі. Вона досить вразлива. На практиці можна роками напрацьовувати пристойну і позитивну славу та імідж і в лічені хвилини усе втратити назавжди. Якщо ви створили гарну репутацію, а потім починаєте переступати через свої принципи та цінності, то ви зраджуєте своїй репутації і фактично помножуєте усе здобуте на нуль. А повернути усе здобуте вже не вийде.

Репутацією треба опікуватись системно. Першій особі компанії відведено одну з ключових ролей у створенні позитивної репутації. Від того як саме буде комунікувати та ретранслювати інформацію зацікавленим сторонам перша особа компанії, буде залежати те, яке буде ставлення до вашого бізнесу. Часто компанію сприймають через призму сприйняття особистості її керівника та лідера, тому перша особа завжди має бути взірцем і напоготові. Керівник допомагає сформувати певні очікування у потенційних клієнтів і головне, щоб компанія здатна була ці очікування реалізувати. Якщо ці очікування і реальність будуть відрізнятись — це буде впливати на репутацію компанії та на її керівника.

Будь-який бізнес будується на особистостях. Спочатку є людина, у якої є мрія і ця людина її реалізує через побудову бізнесу. Репутація бізнесу — це у багатьох випадках репутація тих людей, які його створюють. Важливо не зраджувати собі задля миттєвих результатів. Сталий бізнес вибудовується тоді, коли власники й менеджмент дивляться трошки далі та роблять сьогодні те, що вплине на розвиток компанії завтра.