До пандемії основним завданням керівництва компаній було сприяти розвитку бізнесу, прямувати до встановлених цілей та збільшувати дохід. Проте коронавірус всіх перетворив на кризових менеджерів, і саме зараз можна зрозуміти, хто є справжнім лідером, а хто — лише теоретиком. Ось що робить керівник, який хоче, щоб люди прямували за ним.

Лідер генерує енергію з довіри

У часи невизначеності та серйозних викликів довіра мотивує колектив найбільше.

Нещодавнє опитування, проведене Claremont Graduate University серед 1 095 працівників у США, показало, що співробітники компаній з високим рівнем довіри мають на 106% більше енергії, на 76% більш відповідальні та на 40% менше вигоряють емоційно, ніж працівники компаній з низьким рівнем довіри.

Справжній лідер довіряє своїм людям, а вони довіряють йому. Перш за все цьому сприяє прозорість компанії: потрібно прямо розповідати співробітникам про стан бізнесу, про очікування щодо їхньої роботи та майбутнього — навіть якщо це важкі розмови.

По-друге, потрібно уважно ставитися до зворотного зв’язку, якомога частіше спілкуватися з колективом, визнавати помилки компанії та ті сфери, де бізнес потребує вдосконалення. 

По-третє, необхідно повірити в те, що співробітники здатні впоратися зі своєю роботою без тотального контролю.

Для керівника це означає, що він має відкрити себе та поставити у вразливу позицію. Проте результати цього варті.

Лідер дає всім чітке бачення шляху компанії

Це значить дотримуватися встановлених довгострокових цілей, не відступати від місії, мати стратегію розвитку. Кожне рішення, яке ухвалює компанія, має відповідати загальному вектору руху. Навіть коли все летить шкереберть.

І знати та розуміти плани має не тільки керівництво, а й співробітники. Важливо, щоб всі усвідомили, яке їхнє місце в цьому плані, для чого керівник має багато спілкуватися: спочатку з усіма разом, потім з кожним відділом окремо, а якщо розмір компанії дозволяє, то й з кожним співробітником. 

Glassdoor опитала 5 000 дорослих, і близько 56% респондентів сказали, що, коли йдеться про задоволення роботою, культура компанії важливіша, ніж зарплата. Близько 73% респондентів відзначили, що не погодяться на роботу в компанії, цінності якої не співпадають з їхніми.

У стресові часи, коли всі мають працювати з максимальним завзяттям, людям простіше викладатись на повну, якщо вони знають, яку ідею підтримують, та бачать, куди мають прийти в результаті.

Лідер розуміє, що побудувати віртуальне спілкування з працівниками складніше, ніж здається, але це необхідно

Ефективне спілкування життєво важливе для компаній під час кризи, тому що воно дозволяє швидко та якісно реагувати на виклики та підтримувати сталість всіх процесів.

Через монітор складно зрозуміти, як себе відчувають люди, з якими ви розмовляєте, чи все в них добре або вони перенапружені та стомлені, чи здатні вони й далі працювати в такому ж режимі.

Коли ви не працюєте щодня зі своїми колегами в одному фізичному просторі, потрібно приділити особливу увагу можливостям покращити спілкування. Для цього можна встановити планові зустрічі, створити відкриті чати для команди та іноді просто збиратися на онлайн-зустрічі без конкретної причини (але не дуже часто).

Насправді ці три правила були важливими завжди, але якщо раніше ними можна було нехтувати — що було погано, але не критично, — то зараз від них залежить, чи виживе бізнес. Тому що лідер без команди не існує.