Життя сучасної ділової людини часто схоже на вулик бджіл, біля якого ніколи не стихає гуркіт. Ледве не щодня ми кидаємось між роботою, зустрічами, дедлайнами, шопінгом, сімейними вечерями та зустрічами з друзями. Зазвичай, нові завдання осідають на вершині нашого і так вже переповненого справами життя. Іноді здається, що систематизувати усе це – просто неможливо. Насправді це не так. Успіх полягає у грамотному управлінні часом і вмінні не відволікатись на дрібниці.

Вміння поєднувати виконання декількох справ одночасно стало ледь не головною навичкою успішних робітників. Людина найчастіше змушена буквально розриватись між своїми обов’язками, які необхідно виконувати майже синхронно. Тому роботодавці постійно підвищують вимоги до навичків кандидатів і віддають перевагу тим, хто може працювати в умовах мультизадачності.

Що ж мається на увазі під мультизадачністю? Слід розуміти, що це не виконання декількох завдань одночасно, а вміння переключатись між ними. Не можна плутати мультизадачність з неорганізованістю. Люди часто вважають себе крутими «мультизадачниками», проте, просто не вміють організувати власний час. Вченими доведено, що у режимі мультизадачності можна працювати, якщо ви володієте: аналітичним мисленням, високою організованістю, системним підходом та здатністю аналізувати результати. Мультизадачність не є панацеєю, але той, хто опанує час і зуміє виконати більше якісної роботи – матиме успіх і повагу колег.

Тож як діяти, щоб встигнути майже усе заплановане?

  • Розставляйте пріоритети. Приділіть 10 хвилин на складання плану. Спочатку заплануйте виконання топ-завдань. Саме такі завдання – складні, але їх виконання – вводять в стан потоку і змушують працювати на піку ефективності. Краще планувати усе звечора, щоб вранці не втрачати час і сили на планування, а відразу поринути у роботу. І не тримайте у голові те, що можна записати у блокнот, щоденник, календар чи у додаток.
  • Думайте стратегічно. Найважливіші і об’ємні справи починайте виконувати зранку, коли життєвий ресурс невиснажений, і ви зможете приймати правильні рішення. Спробуйте визначити період часу, коли ви максимально ефективні. Можливо, ви працюєте 1 годину плідно, і вам достатньо 10 хвилин для відпочинку. Проте, до кінця робочого дня період плідної роботи необхідно скорочувати, щоб не бути схожим на вичавлений лимон.
  • Встановіть дедлайни. Складні завдання реалізуйте поступово і обов’язково фіксуйте результат. Заплановані години для виконання завдання повинні стати священними для вас. У ці проміжки часу ніякої іншої активності, тільки робота, спрямована на вирішення ваших топ-задач. Обмежте використання соцмереж та додатків на своєму гаджеті у робочі години.
  • Робіть паузу та змінюйте обстановку. Робіть перерви між великими обсягами роботи. Зміна обстановки, або, навіть локації, допоможуть вам сфокусуватись перед виконанням чергового завдання після завершення попереднього. Наприклад, в обідню перерву можна сходити у кафе чи прогулятись на свіжому повітрі.
  • Дотримуйтесь work-life balance. Не забувайте відпочивати – плануйте свій відпочинок, як одне з головних завдань. Саме від того, наскільки добре ви відновите свої сили, залежить якість та швидкість виконуваної у подальшому роботи. Займайтесь спортом, якісно та регулярно харчуйтесь, не забувайте про здоровий сон і повноцінний відпочинок. Пийте менше кави і більше води. І не зловживайте алкоголем, особливо перед сном.

І головне, щоб не траплялось у вашому житті – зберігайте спокій. Усвідомте, що ви не можете зробити усю роботу вмить. Можливо, у ваших планах на сьогоднішній день стоп`ятсот задач, які потрібно виконати, але ви не зможете зробити все за один підхід. Щоб уникнути робочого вигоряння – відпускайте ситуацію. При плануванні роботи, враховуйте затрати енергії на виконання завдань і робіть у першу чергу робочу версію завдання та рухайтесь до фінішу маленькими та регулярними кроками.