Відповідь на це питання має бути однозначною: “Так”. На Заході коротка презентація власного бізнесу — звичайна справа, інвестори отримують перше враження про прохачів інвестицій саме з такого короткого резюме. Якщо ви не можете його створити, то, скоріше за все, погано розумієте власний бізнес.  

Підсумок із трьох речень про власний бізнес англійською називають elevator pitch — у перекладікоротка презентація в ліфті”. Ідея полягає в тому, щоб ви могли описати компанію та її можливості зацікавленій особі за час, необхідний для поїздки в ліфті. Проте зазвичай такі “короткі” презентації припускають, що ви застрягнете у ньому на півдорозі.

Ваша презентація повинна розміститись на підставці під кружку

Вона має складатись із трьох простих зрозумілих речень: яку біль тамує ваша пропозиція, яке рішення ви пропонуєте та доказ того, що це спрацює.

Перша теза, про біль, виконує два завдання: визначає ваших клієнтів і розповідає, як ви їм допоможете.

Визначення кола клієнтів є важливим. Часто підприємці вважають, що їхній бізнес призначений для всіх. Це сигнал небезпеки — він настільки абстрактний, що нікого не приваблює, тому програє більш цільовим пропозиціям. Так, є винятки. Корпорація “Майкрософт” прагнула дати можливість кожному скористатися перевагами персональних комп’ютерів і досить успішно з цим упоралась. Однак більшість компаній обслуговують менші ніші, і їхній успіх залежить від розуміння того, яку саме нішу вони обслуговують і що саме потрібно її “мешканцям”.

Варто думати про те, що людям потрібно, а не чого вони хочуть

Девізом підприємця у пошуку нових бізнес-ідей має бути: “Де біль?” Це підхід, який підтримує й багато маркетологів, коли визначають, як можна продати продукт.

Ви можете заперечити, що, наприклад, Дж. К. Роулінг не думала перш за все, що світові дуже потрібні книги про хлопчика-чарівника. Вона сподівалася, що людям може сподобатися така книга. Але як тільки серія про Гаррі Поттера стартувала, її шанувальники відчули справжню потребу в наступній книзі серії — і саме тоді почали надходити великі гроші.

Отже, перше речення презентації компанії може бути таким: “Ми знімаємо з вас усі клопоти з переїздом офісу на півдні країни”.

Друге речення має розповісти, як ви вирішите цей біль

Не варто вдаватися у технічні подробиці — зрештою, це лише одне речення. Але потрібен короткий опис того, що ви робите. Якщо можете подати це як щось унікальне, то тим краще. “Ми працюємо з усіма аспектами переїзду, від транспортування речей до допомоги працівникам у пошуку хороших будинків та шкіл для своїх дітей — ніхто інший цього не робить”.

Якщо інші компанії пропонують подібну послугу, вам варто подумати про те, чим ви будете відрізнятись, але не зациклюйтесь на цьому. Якщо пропонуєте хорошу ціну та маєте гарну сейлс-команду, бізнес працюватиме.

Речення із доказом має зняти недовіру клієнтів

Краще за все використовувати цифрові показники. “Нашими послугами користується 120 клієнтів, у тому числі “Назва відомої компанії”. Можна додати, що фінансовий директор “Відомої компанії” сказав, що ми заощадили їм 100 000 гривень на переїзді, який вони зробили торік. 

Якщо у вас немає даних, якими ви можете скористатися, тоді підійдуть відгуки від клієнтів (хоча насправді ніщо не перевершує цифри). “Фінансовий директор “Відомої компанії” зазначив, що ми були найкращою компанією з переїздів, з якою він коли-небудь працював.

Не використовуйте гасла

Гасла потрібні великим компаніям, які намагаються впровадити свій масовий продукт у свідомість зайнятої, розсіяної громадськості. Гасла нічого не говорять про фактичний характер бізнесу і зазвичай підходять будь-якій компанії. Ваша презентація має бути конкретною та інформативною, щоб ви могли розповісти про себе людям, чия увага у вас вже є, нехай і ненадовго.

Кожен ваш співробітник повинен знати напам’ять вашу презентацію та бути спроможним розповісти її в будь-який час в будь-якому місці. Варто залучити професіонала, який навчить кожного робити це природним способом, а не відтворювати, наче робот. Потім люди можуть розповідати її, коли хтось запитує, де вони працюють, на конференціях та навіть на заходах, де потенційних клієнтів може не бути, але ви все одно хочете, щоб всі знали, хто ви (розширювати охоплення шляхом чуток). Кожен співробітник є послом бізнесу, і його першим обов’язком є вміння презентувати його світу, коли про це попросять.

Презентацію також варто розмістити на сайті та у всіх соцмережах.

Можливість підсумувати свій бізнес у трьох реченнях фокусує вашу увагу та увагу ваших працівників на тому, чим ви займаєтесь. Людям подобається, коли інші знають, що вони роблять та для чого, і з гордістю розповідають про це. 

Якщо ви не можете зробити цього просто зараз, сідайте разом із командою та обговоріть, якими є ваші три чарівні речення: біль, рішення та доказ. Це буде максимально продуктивно витрачений час.