Напевно кожна людина хоч раз у житті уявляла себе значною частиною пазлу у престижній компанії. І ось ваша мрія стала реальністю, вас взяли у штат до відомого підприємства і згодом ви окрилено поспішаєте на роботу. Та занурившись у процес зрозуміли, що робота зовсім не схожа на ту, про яку ви міркували спочатку, а задачі, які ставить керівник – викликають безліч питань. Процес адаптації на новому робочому місці для когось зовсім не помітний, а хтось – звикає до нового колективу і завдань декілька місяців. У такий період варто запастись терпінням, мислити позитивно та просто бути старанним.

Відсутність практичного досвіду – це перший бар’єр, з яким стикається новачок. Теорія успішно засвоєна, а що робити з нею далі – зрозуміти непросто. Та якщо розглянути ситуацію детальніше, то можна побачити, що труднощі розпочинаються з інших причин: це зміна розпорядку дня, нові обов’язки, відповідальність тощо. Самі по собі ці зміни у житті будь-якої людини викликають стрес.

У цей період у нового співробітника відбувається постійне порівняння того що є, з тим, як було раніше. Зазвичай на користь останнього. Чим більше невпевненим і самотнім відчуває себе новий працівник, тим глибше він переживає психологічне напруження. Аби згладити ці переживання та полегшити пристосування до нових умов, потрібно максимально розслабитись та спробувати бути собою.

Як тільки ви відчуваєте, що з роботою ви успішно справляєтесь і всі ситуації, з якими ви зіштовхуєтесь, є для вас передбачуваними, звичними і ви почали спокійно їх сприймати – вітаю, ви адаптувались.

Після того, як напруження перших місяців вщухає, наступає новий етап. Співробітник стає спокійним, він вважає, що може впоратись з будь-якими задачами. І саме у цей період здійснюється чимало помилок як в професійному, так і в особистому плані. Молодий спеціаліст може робити щось не так, не до кінця, не в повному об’ємі, оскільки у перший місяць освоїв лише ази роботи. І коли керівник починає вказувати йому на його недоліки в роботі, він може просто цього не зрозуміти.

Якщо ж виникають проблеми в особистому спілкуванні, то тоді у співробітника виникає відчуття образи та несправедливості, що він потрапив не туди і що його недооцінюють. У цей момент потрібно спробувати зберігати спокій, не робити емоційних висновків та не приймати помилкових рішень. Адже це може призвести до небажаних наслідків. Якщо ви навчитесь признавати свої помилки, будете навчатись, підвищувати свою компетентність і звісно не давати волю емоціям, то ситуація згодом вирівняється.

Один з основних ключів того, як сподобатись колегам та швидко влитися у колектив є ваша старанність. Дуже важливо вести себе так, щоб у оточуючих скалась про вас думка, як про відповідальну та надійну людину.

Важливо пам’ятати, що ви прийшли на роботу не для того, щоб просто кудись діти вільний час, а для того, щоб наполегливо працювати і стати професіоналом. Потрібно звести до мінімуму телефонні дзвінки в особистих цілях, перекури, каво-паузи, та оновлення стрічок у соціальних мережах.

Ось декілька порад, які допоможуть налаштувати себе на позитив та ефективну роботу у новій компанії:

Не робіть усе і відразу. Ваша головна мета – успішне виконання завдань, які ставитиме керівництво. Ви не зможете охопити всю інформацію відразу. Спробуйте фіксувати у щоденник інформацію, отриману від керівництва чи колег. І якщо щось не вдалось сьогодні, обов’язково вдасться завтра – розділяйте завдання на частинки і ставте собі попередні дедлайни. Якщо ви не впорались з задачею на відмінно, але загалом досягли пристойного результату, то це варто відмітити і похвалити себе. Міркуйте завжди позитивно, це допоможе впоратись зі стресом і знайти рішення у найскладніших ситуаціях.

Не поспішайте з висновками. Сприймайте кожне завдання, як особистий виклик, а складні ситуації – як зону для росту. Навчання відбувається не тільки на курсах, але і у процесі роботи. Але якщо ви розгубились, не варто себе журити і вішати ярлики невдахи. Треба розуміти, що має відбутись певне «притирання» до колективу та до вимог від керівництва. Для цього просто потрібен час і спокійне сприйняття ситуації.

Не бійтеся відповідальності. На новій роботі співробітник часто переживає стрес і страх невідповідності очікуванням. Інколи такий робітник боїться помилитись і намагається звузити контакти з керівником. Насправді краще бути проактивним і ініціативним. Краще спробувати справитись із завданням, ніж заховатись за спини більш досвідчених працівників. Запитуйте про все, що викликає у вас хоч найменші сумніви, і шукайте колег, які можуть вам дати слушну пораду. Навіть, якщо щось йде не так, поговоріть з керівником. Це допоможе виправити ситуацію і не доводити її до великої проблеми.

Знайдіть «золоту» середину. Не треба намагатись подобатись усім і відразу. Спочатку необхідно просто налагодити позитивне спілкування з новими колегами. Для швидкої адаптації варто подолати скутість, а також проявляти свою індивідуальність, але і при цьому слід дотримуватись загальноприйнятого стилю поведінки у колективі. Свої обов’язки варто виконувати старанно, але при цьому не потрібно перестаратись. Врівноважте свою природну скромність і самовпевненість. Це сприятиме утворенню ділових і дружніх стосунків та успішній спільній роботі у колективі.

І головне – не намагайтесь здаватися тим, ким ви не є насправді, будьте собою і ведіть себе природньо. Ваша мета – якомога більше дізнатись про вашу компанію та ваші задачі, а також почати відчувати себе комфортно у загальній екосистемі. Варто зрозуміти, що період адаптації – це усього лише короткий проміжок часу, по закінченню якого на вас чекає захоплива пригода, а можливо, успішна кар’єра, про яку мріяли ще з дитинства.