Безперервна залученість і зануреність у роботу стає ледве не головною фішкою нинішнього покоління фахівців. Заради успішної кар’єри вважається цілком нормальним попрацювати на вихідних, вночі або, навіть, перебуваючи у відпустці. Життєвий уклад ще більше трансформувався і приніс роботу в дім з переведенням співробітників на дистанційний формат. Змагання за результат з часом стають не по зубам навіть найбільш просунутим і мультизадачним фахівцям. Як же навчитись жити не тільки роботою і все встигати?

Стрімкий розвиток технологій зробив працівників доступними майже цілодобово, тому пошук балансу між роботою та особистим життям може видатися неможливим. Проте, у гонитві за результатом важливо пам’ятати, що не має значення скільки годин ви проводите за роботою, набагато важливіше – яких результатів ви досягаєте. Але, коли ви працюєте non-stop – легко запрацюватись, особливо сидячи вдома за ноутбуком. Коли ви намагаєтесь працювати без тривалого перепочинку, концентрація уваги і продуктивність просідають. Легко пропустити 5-6 годин, замість 1-2, які ви виділили на виконання певного завдання. Дисбаланс настає дуже швидко і проявляється по-різному: від здійснення елементарних помилок до професійного вигорання, а ще причепом – страждає особисте життя і стосунки з близькими.

Бажання досягти професійного успіху не повинно змушувати вас відмовлятися від власного благополуччя. Ви скажете: «Ми про це читали мільйон разів і нічого не діє» – однак баланс між роботою та особистим життям точно існує. Ті, хто зможуть навчитись особисті справи не приносити на роботу, а робочі питання не забирати додому – швидше виростуть у професійному середовищі.

Відчуття гармонії і балансу неможливо досягти, якщо ви не встановите, та не будете дотримуватись певних правил і меж. Щоб досягти балансу на роботі і в особистому житті – важливий не стільки рівномірний розподіл часу, скільки гнучкість, завдяки якій можна продуктивно виконувати роботу, а також мати час і енергію, щоб отримувати задоволення вже в особистому житті.

«Як же знайти цей баланс?», – запитаєте ви. Як мінімум, почніть роботу над собою і своїм розкладом і поступово рухайтесь крок за кроком вперед. Головне – не зависати на одному місці. Ось кілька рекомендацій від мене:

    • Встановіть чіткі реперні точки. Якщо ви не встановите обмежень, робота не дасть вам часу на відносини і заняття, які вам подобаються. Навчіться керувати своїм часом і приділяйте його стільки, скільки буде достатньо, щоб усе встигнути. Не перевантажуйте себе. Краще плануйте перелік робочих і домашніх справ і поступово його скорочуйте, рухайтесь по пріоритетних питаннях.
    • Спрощуйте і делегуйте. Зменшуйте кількість справ або частково делегуйте ті питання, з якими ви не можете впоратись самостійно. І перестаньте братись за усе підряд. Беріться дійсно за важливі завдання, які справді будуть корисними для вас в професійній сфері чи особистому житті.
    • Відмовтесь від роботи вдома. Навіть якщо ви працюєте дистанційно від офісу або у вас плаваючий графік, важливо відключатися від роботи у не робочий час. Навчіться вчасно зупинятись. Встановіть таймінг і тримайтесь розкладу, ставте собі проміжні дедлайни.
    • Розслабляйтеся. Відпускайте усі думки про роботу, проєкти та завдання. Навчіться переключатись на те, що приносить вам радість та задоволення. І збудьте про перфекціонізм. Звичка робити все ідеально може в певний момент стати руйнівною.

Якщо ви роботодавець – ваше завдання забезпечити такі умови роботи, аби ваші співробітники не потрапили у пастку конфлікту між роботою та особистим життям. Будьте відкритими, гнучкими і подавайте правильний приклад. Якщо ви, як роботодавець, пропагуєте і самі дотримуєтеся work-life balance, то і співробітники зарядяться цією ідеєю і підуть за вами.

Слідкуйте за тенденціями, бо те, що працює сьогодні може не підійти вже через рік. За будь-яких обставин знайти баланс між роботою та особистим життя швидко не вдасться, тому вирушайте у тривалу подорож, заручившись підтримкою колег-однодумців і близьких з позитивним настроєм. Над цим питання теж доведеться трохи попрацювати, але успіх все компенсує сповна.