Показавши співробітникам, що ви їх цінуєте, можна посилити залученість людей у проєкти, покращити продуктивність, моральний стан та навіть утримати від ймовірної зміни місця роботи.

1. Використовуйте систему гейміфікації

Наприклад, розробіть систему балів, які будуть нараховуватися співробітникам за кожне виконане завдання. Визначте різноманітні нагороди, які потім за ці бали можна буде викупити на корпоративному порталі: від додаткових відпусток та днів роботи вдома до повноцінної освіти, яку оплатить компанія. 

Так, можна просто дати людям вихідні, премію або запропонувати курси, але гейміфікація, по-перше, додає інтересу в сам процес роботи, а по-друге, такий підхід дозволяє людині самостійно обирати, що саме їй треба.

2. Нехай співробітники дякують іншим та отримують подяки у відповідь

Виділяйте щотижня трохи часу для того, щоб на загальних зборах перед усім колективом подякувати успішним співробітникам за їхню роботу. Дозвольте також людям в команді дякувати одне одному. Це створить позитивну атмосферу поваги та згуртує команду. Не забувайте також дякувати загалом всім за сприяння розвитку компанії. 

Безумовно, не варто перетворювати кожну подяку на урочисту церемонію, нехай це буде легко, неформально та з гумором під час кавування із цукерками або тістечками.

3. Пригощайте співробітників смаколиками

Взагалі, смаколики — дуже гарний спосіб трохи подякувати своїй команді.

Люди люблять, коли їх годують. А ще спільне поїдання піци або торту психологічно об’єднує, зменшує напругу та укріплює довіру одне до одного на рівні підсвідомості. 

Ви можете влаштовувати час від часу маленькі перекуси просто так, без приводу, але обов’язково частуйте людей, якщо вони працюють позаурочно.

4. Висловлюйте свою подяку в соціальних мережах

Дайте людям можливість поділитися вашою подякою з іншими та показати, що в компанії їх цінують. 

Вітайте співробітників на сторінці компанії з днями народження, додавайте їхні фото (але спочатку потрібно уточнити, що світлина подобається людині), подяку за внесок у роботу компанії та вказуйте якийсь цікавий факт, що підкреслить індивідуальність, — розкажіть про хобі або особисті досягнення працівника.

5. Поєднуйте нагороди з діяльністю своєї компанії

Якщо ви можете запропонувати товари чи послуги компанії як винагороду за класну роботу — зробіть це. Такий підхід дозволить співробітникам краще зрозуміти ваших клієнтів, оскільки вони самі опиняться “по той бік” бізнесу.

Власне кажучи, це спрацює, лише якщо ви можете запропонувати людині щось дійсно цінне та цікаве. Важливо спочатку вивчити потреби та інтереси співробітника, щоб винагорода не стала антимотивацією. Наприклад, якщо людина не має автомобіля, дарувати їй сертифікат на техобслуговування — не надо вдала ідея. 

6. Розподіляйте винагороду на всю команду

Для того щоб зберегти доброзичливість в команді, важливо поєднувати індивідуальне визнання з командним. Якщо людина не отримує персонального визнання, вона може почувати себе недооціненою, але водночас якщо робота в команді ніяк не стимулюється, то у співробітників може виникати бажання робити все самостійно, не кооперуючись ні з ким.

Командна винагорода має бути такою, щоб її використовували лише зібравшись разом. Наприклад, спільний похід на гру в боулінг чи виїзд на пікнік у робочий день.

7. Заняття фітнесом як винагорода

Часто люди, навіть якщо хочуть тренуватись у залі, не можуть знайти для цього час чи мотивацію. 

Але якщо запропонувати їм абонемент у фітнес-клуб як один із видів премії, це може стати непоганим поштовхом. Знайдіть найближчу до офісу тренувальну залу та укладіть корпоративний договір. Бажано, щоб клуб пропонував різні види активностей — від штанги до йоги і від танців до басейну. Люди мають обирати те, що їм до душі.

8. Пропонуйте співробітникам додатковий вільний час

Якщо ваші люди добре попрацювали, нехай добре відпочинуть. 

Несподіваний оплачуваний вихідний — це завжди приємно. Це може бути нерегулярна практика, щоб люди не почали сприймати таку премію як один із обов’язків компанії. Також можна навіть пропонувати не відгул на весь день, а дозвіл на декілька годин раніше піти з роботи без необхідності відпрацьовувати цей час.

9. Схвалюйте відгуки співробітників про роботу компанії

Можливість вільно висловити свою думку і знати, що її почують та врахують — теж один із видів мотивації. 

Введіть щоквартальне анонімне опитування щодо колективної роботи, оцінювання керівників, кар’єрного зростання, умов роботи, проєктів тощо. Не варто нікого змушувати його проходити — опитування має бути добровільним. Чесно дотримуйтесь анонімності. Та обов’язково проведіть збори за результатами, на яких дайте людям відчути, що вони впливають на життя компанії.

10. Не забувайте про заходи для всієї компанії

Цікавий тімбілдинг або просто корпоратив — це чудова нагода відсвяткувати завершення великого проєкту, виходу на новий ринок чи просто дати людям відпочити від праці. 

Головне — не навантажуйте співробітників організацією корпоративних свят, краще найміть спеціалістів, які професійно зроблять це для вас.

11. Святкуйте дні народження

Влаштовуйте загальні святкування чи виділяйте хоча б пів години на святкове чаювання. Робіть подарунок від компанії, не змушуючи інших співробітників скидатися на нього, замовляйте піцу чи торт.

Нехай люди знають, що саме компанія та керівництво пам’ятають про значну для них дату та цінують людей.

12. Організуйте оздоровчий день

Підійдіть до цього творчо: не просто змушуйте людей бігати зранку навколо офісу, а замовте сеанси масажу, забронюйте сауну, запросіть до офісу дієтолога.

Час від часу можна організовувати ознайомчі походи на різні види фітнесу, щоб всі могли спробувати різноманітні активності та обрати щось для себе.

13. Разом із грошима преміюйте подарунковими картками

Щоправда, бажано не зловживати подарунковими картками і повністю замінити ними грошові премії, але іноді для різноманіття можна заохочувати співробітників саме в такий спосіб — хоча б на невелику суму. Наприклад, щоб люди могли замовити щось у ресторані або купити в супермаркеті.

14. Запропонуйте можливості для навчання.

Надайте підлеглим можливість продовжувати професійну освіту на гроші компанії. Відправте їх на конференцію, зареєструйте на онлайн-курси, запропонуйте відшкодування вартості навчання або дайте їм можливість навчитися у колег для розвитку нових навичок.

15. Розробіть корпоративну програму заохочення співробітників

Створіть річний план заохочення співробітників, щоб кожен з них хоча б декілька разів отримав увагу від керівництва та премію, бодай маленьку. Запропонуйте також колективу розробити власну програму заохочення одне одного. Це може бути щось зовсім просте, на кшталт усного підбадьорювання, або більш цікаве, скажімо, безкоштовний обід для найкращого члена за команди за рахунок інших.

Попередньо обговоріть зі своїми співробітниками, який вид визнання їм подобається найбільше, та слідкуйте, щоб ініціатива підтримувалась.

16. Впровадьте “щасливу годину”

Придумайте самі, що буде відбуватись у цей час. Приміром, будь-який співробітник зможе вільно обговорити з керівництвом свою ідею. Або займатись годину своїми справами чи відпочивати. Чи ви замовите для всіх напої та солодощі. А можливо, всі ви просто вийдете на вулицю прогулятись. Не обов’язково щоразу робити одне й те саме, можна міксувати. 

Головне — щоб колектив не ділився на тих, хто продовжує працювати, і тих, хто відпочиває. “Щаслива година” має діяти для всіх без винятку.

17. Заохочуйте волонтерську та громадську діяльність своїх співробітників

Якщо ваші співробітники хочуть займатись волонтерською діяльністю, дозволяйте їм це періодично у робочий час. Наприклад, брати участь у прибиранні парку або з’їздити у дитячий будинок із подарунками.

Підтримуйте людей у таких прагненнях — спонсоруйте волонтерські заходи для команди та виділяйте кошти на благодійність для тих організацій, членами яких є ваші співробітники.

18. Сплануйте щорічні “реколекції”

Тобто спільний відпочинок без активної діяльності. Якщо є можливість, вивезіть людей у санаторій на вихідні або на природу з наметами (якщо їм таке подобається). Організуйте сеанси медитації, музико- або ароматерапії.

Допоможіть співробітникам відпочити, “розвантажити” голову.

19. Святкуйте ювілеї та віхи

Нагороджуйте своїх співробітників за відданість компанії, визнаючи їхні досягнення. Робіть оголошення по всій компанії про річницю роботи кожного працівника, дякуйте людині за постійні зусилля, спрямовані на розвиток компанії. 

Важливість подяки важко переоцінити. Програми заохочення допомагають побудувати довірливі дружні стосунки між роботодавцем та працівником, адже співробітники відчувають, що їхні керівники бачать у них людей і піклуються про їхні інтереси. Згідно з опитуванням Globoforce, 86% співробітників відчувають, що можуть довіряти менеджерам, які відзначали їхні досягнення протягом останнього місяця.

Заохочення підвищують продуктивність. Якщо співробітники відчувають, що ви дбаєте про них, вони працюють завзятіше, адже знають, що їхній внесок важливий. Також люди, які відчувають повагу та вдячність з боку керівництва, рідше звільняються, навіть якщо їм пропонують більшу зарплатню.

І наостанок — поважливе та турботливе ставлення до команди поліпшує репутацію бренду. Будьте певні: якщо ви погано ставитесь до своїх співробітників, люди дізнаються про це в інтернеті дуже швидко. А споживачі не люблять підтримувати підприємства з поганим ставлення до персоналу. Як і гарні спеціалісти, ймовірно, не подаватимуть заявки на роботу до таких компаній.