Величезне контейнерне судно компанії Evergreen, яке встало на мілину та перекрило Суецький канал, — це не просто неприємність, а велика шкода для світової економіки. Через нього не могли потрапити до пунктів призначення 450 суден, що можна порівняти із зупинкою кожного десятого долара світової торгівлі.

Щодня від руху по каналу залежить близько 12% світової торгівлі, через нього перевозять близько мільйона барелів нафти й приблизно 8% скрапленого природного газу. Також дохід від транзитних зборів на Суецькому каналі — це друга за часткою складова ВВП Єгипту, який щодня втрачає 14-15 млн доларів транзитних зборів. 

За даними компанії Lloyd’s List через Evergreen кожного дня не відвантажувалось товарів на 9,6 млрд доларів. Це 400 мільйонів доларів та 3,3 мільйона тонн вантажу на годину чи 6,7 мільйона доларів на хвилину. Німецька страхова компанія Allianz заявила, що блокування могло коштувати глобальній торгівлі від 6 до 10 млрд доларів за тиждень і зменшити річне зростання торгівлі на 0,2-0,4%. А судновий брокер Braemar ACM повідомив, що вартість оренди деяких суден для перевезення вантажів до Азії та Близького Сходу зросла на 47% — до 2,2 млн доларів.

Звичайно, існує альтернативний шлях, яким можна перевозити товари, але для цього доведеться повністю обігнути Африку

А це значить — пройти додатково 6,5 тисяч кілометрів та витратити на 8 з половиною днів більше. А ще цей шлях проходить через води, в яких найактивніше орудують пірати.

Блокування Суецького каналу впливає не лише на світове судноплавство чи єгипетську економіку, а також на незліченну кількість підприємств: від внутрішніх логістичних компаній до роздрібних торговців, супермаркетів та виробників. 

Застрягли не лише нафта та газ, а й харчові товари, такі як кокосове молоко та сиропи, деякі запасні частини до двигунів, автонавантажувачі, товари з Amazon — всілякі. Існували побоювання, що якщо блокування на Суецькому каналі продовжиться, деяким компаніям довелось би замовити більше товарів і переслати їх авіатранспортом, що коштує втричі дорожче, а це призвело б до подорожчання товарів або навіть дефіциту.

Проблема звільнення Ever Given у його розмірах та залежності робіт від припливів та відливів

У вихідні 14 буксирів працювали під час припливу, щоб спробувати зрушити Ever Given з місця, і змогли посунути судно на 30 градусів зліва та справа. Це дозволило невеликим судам почати рух вздовж судна. Фактично, щоб звільнити канал, потрібно було зрушити з мілини предмет довжиною у 4 футбольних поля та вагою 200 тисяч тонн. 

Лише з третьої спроби вдалось відновити напрямок руху судна, щоб воно було розташовано посередині судноплавного шляху. Якщо б це не вдалось, то довелось би розвантажувати гіганта, який перевозить 18 300 контейнерів, і на це б пішли тижні.