Багато спеціалістів з управління персоналом зараз вважають, що після пандемії робота буде “гібридною”. Про те, що це найкращий варіант, говорять і співробітники різних організацій. За більш ніж рік локдауну люди звикли, що в них є додатковий вільний час, який раніше витрачався на дорогу, і компаніям потрібно це враховувати.

Надалі деякі люди працюватимуть дистанційно весь час, інші будуть відвідувати офіс час від часу (можливо, два-три дні на тиждень), а хтось повернеться до звичного робочого графіка в офісі чи на виробництві. Звичайно, категорія, до якої потрапить людина, певною мірою залежатиме від типу роботи, яку вона виконує. Але якщо це можливо, менеджерам потрібно враховувати й тип особистості працівника та його вподобання, а також проаналізувати ефективність роботи: чи показувала людина кращі результати, працюючи в офісі, чи навпаки — при дистанційній роботі. І лише після цього вирішувати, чи варто наполягати на класичному офісному графіку. Можливо, так буде зручніше керівникові, але чи стане оптимальним рішенням для компанії? Наприклад, якщо співробітник — інтроверт, який має високу самомотивацію і чудово впорався з ізоляцією, показавши відмінну ефективність, то варто залишити його працювати у зручному місці та в зручний час. А ось, скажімо, для екстравертів, які краще працюють в оточенні однодумців, необхідно орендувати офіс, навіть якщо власник надає перевагу дистанційній роботі. 

Звичайно, варіанти офісної або дистанційної роботи не стосуються тих співробітників, які працюють у різних містах чи навіть країнах.

Материкова Європа буде відкриватися повільніше, і працівники повертатимуться до офісів пізніше, ніж в Азії, США та Великій Британії

Про це йдеться у дослідженні компанії Forrester “Європейський погляд на майбутнє роботи на 2021 рік”. У ньому підкреслюється, що причиною цьому стане повільне просування вакцинації та сплески вірусу, що досі продовжуються. І це, природно, матиме негативний вплив на економіку цих країн: вона буде відновлюватись значно повільніше, ніж у США та Китаї. Отже, це впливатиме і на компанії та їхніх співробітників.

І навіть усередині самої Європи буде багато розбіжностей у роботі компаній. Оскільки світ прагне повернутися до чогось на зразок нормального функціонування, деякі європейські уряди планують встановити обмеження на роботу вдома, наприклад, ввести правила щодо того, як довго співробітники можуть залишатися в Мережі без перерви. А в деяких випадках навіть додати вимоги до роботодавців по забезпеченню відповідних робочих місць для роботи вдома. 

Також будуть і податкові наслідки через те, що співробітники можуть працювати де завгодно

Наприклад, якщо особа, яка працює у французькій компанії, перебуває на грецькому острові, який податковий режим до неї має застосовуватись?

Команда Forrester підкреслює, що компаніям потрібно вивчити, як змінився світ, сформувати певну точку зору для своїх клієнтів та співробітників і бути готовими скористатися можливостями, що можуть з’явитися за цих нових умов. Щонайменше доведеться визначитись із позицією щодо повернення до ділових поїздок. Компанії мають усвідомити, що це ускладнюватиметься не лише різними і, без сумніву, складними правилами, які країни запровадять стосовно закордонних відвідувачів, але й готовністю окремих співробітників подорожувати. Очікується, що люди будуть по-різному ставитися до ризику, особливо якщо мають власні проблеми зі здоров’ям або живуть із вразливими людьми.

Розібратися з усіма цими турботами буде основною частиною робочих завдань керівників у найближчі місяці та роки. Якщо компанії прагнутимуть створити такий досвід співробітників, що дозволить залучати та утримувати спеціалістів, доведеться шукати індивідуальний підхід до кожного. Аналітики Forrester зазначають, що вміння слухати співробітників та демонструвати їм довіру — це ті скіли, які доведеться розвинути в собі кожному керівникові у постпандемійному світі.