Як бізнесу накачати м’язи та стати достатньо успішним, щоб власник міг і інвестувати в його розширення, і отримувати достатньо дивідендів? Ми підібрали 7 бізнес-вправ, які потрібно періодично робити для цього.

1. Аналізувати фінансові звіти

.Фінансові звіти – це непотрібні, на думку деяких власників, таблички, які бухгалтер періодично відправляє до податкової.  Непотрібними звіти здаються тим, хто в них не розібрався і ще не зрозумів, як багато інформації про бізнес з них можна зрозуміти. Якщо в цих звітах розібратися, вони розкажуть, в якій “спортивній формі” перебуває бізнес просто зараз і чим компанія може “захворіти” найближчим часом, скільки грошей приносить, чому саме стільки, чому їх немає, коли вони потрібні, і де саме їх можна взяти.

2. Періодично проводити аудит

Звітність може бути складена з помилками і не відображати реального стану компанії. Це зробить вивчення документів безглуздим, а рішення, що базуються на них, ризикованими. Тому важливо періодично звертатися до процедури аудиту і отримувати підтвердження — звітність складена вірно, показники достовірні. Водночас, регулярний аудит говорить ринку — компанія працює з фінансами професійно і прозоро. Це важливо, наприклад, при зверненні за позикою до банку або при контактах з інвесторами.

3. Впроваджувати і підтримувати систему контролю за репутацією, проходити комплаєнс-перевірки

Репутація формує в компанії і навколо неї атмосферу довіри. Підприємство, знане на ринку як надійний партнер, здатне укласти контракт швидше і на кращих умовах. Опинится в рейтингу кращих роботодавців теж непогано — це допоможе залучити в компанію якісний персонал. Тож добра слава — чудовий актив, а його формування і підтримка — надійна інвестиція. Саме для підтвердження  доброчесної репутації потрібен комплаєнс.

4. Бюджетування

Мета держави — благополуччя громадян. Щорічно уряди по всьому світу готують фінансові плани того, як будуть його забезпечувати – бюджети. Компанія теж має мету і для того, щоб її досягти, має планувати доходи і видатки в наступному періоді. А ще контролювати виконання бюджету і виходити за заплановані межі лише в особливих випадках.

5. Прогнозування

Бюджет — це перший важливий крок до планування і розуміння результатів роботи компанії. Але з моменту його укладання ситуація змінюється, скажімо, змінюється курс, ціни. Тому важливий прогноз — план, скоригований з врахуванням цих змін. Прогнозування — це порівняння плану (бюджету) з реальним життям, яке потрібно робити періодично.

6. Бенчмаркінг: порівняння з конкурентами

Отримати мільйон гривень збитку нібито погано. А якщо конкуренти втратили по кілька мільйонів? Вже краще. Заробили 100 доларів на одиниці продукції? Добре. Водночас інші компанії на ринку отримали більше ніж 200. Увага! Треба щось робити! Власні показники важливо порівнювати з даними інших гравців ринку, це допомагає керівнику побачити сильні й слабкі сторони підприємства, його реальну ринкову позицію і вжити заходів для виправлення ситуації.

7. Ухвалювати рішення на основі фінансової моделі

Компанія для керівника не є чорною скринькою — всі механізми і взаємозв’язки зрозумілі і можуть бути перекладені на мову чисел і грошей. Важливо періодично складати модель, яка буде показувати стан фінансів в залежності від змін на ринку. Фінансова модель зазвичай робиться для трьох сценаріїв, нейтрального, позитивного і негативного, які враховують різні обставини. Таке стрес-тестування важливе, щоб побачити, як буде себе почувати компанія за тих чи інших умов і мати змогу підготуватись до них.

 

Використання 7 вправ для бізнесу, які ми показали, і їх комбінацій допоможе компанії бути стійкою і динамічною, а її керівнику — успішним бізнесменом.

А якщо ти фермер, то дізнатись більше про ці інструменти можна на курсі АГРО ГРОШІ, де простою і зрозумілою мовою спеціально для фермерів розповідається про те,  як навести лад в фінансах господарства. Курс створено за ініціативи Baker Tilly.