Як наблизитися до успіху Tesla, Rozetka або monobank? Одна з відповідей — створити такі умови роботи, які створені в цих компаніях. Не розкриваючи корпоративних секретів успішних компаній, розповідаємо, як вони підходять до роботи.
Звичайно, кожна компанія відрізняється від іншої. Одна щось виробляє, співробітники іншої пишуть код, а третя надає юридичні послуги. Тому в цій статті поговоримо не про бізнес-моделі, програмне забезпечення, або інші унікальні для кожної компанії практики. А про те, як можна стимулювати співробітників генерувати нові ідеї та хотіти їх запроваджувати. Незалежно від того, чим вони займаються.
Корпоративна культура = атмосфера в компанії
Але щоб не втомлювати вас нудним формулюванням, погодимось, що “корпоративна культура” — це те, як робляться справи у вашій компанії. Які справи? Всі, від спілкування між співробітниками до робочих бренйштормов і комунікації з клієнтами. Це загальний настрій, який відчувається в компанії. Це те, як прийнято щось робити саме у вашій компанії. Напевно бізнес-коучі та інші фахівці обуряться, прочитавши таке визначення, але ми пишемо цю статтю для тих, хто до коуча не ходить.
Ваша корпоративна культура — унікальна
Що краще — щоденні відверті обговорення в курилці або регулярні мовчазні тенісні турніри? Залежить від компанії і співробітників. Інженери, що дискутують про виробничі процеси, напевно, приносять компанії позитив, а водії, що пліткують про керівництво — ні. Тож в залежності від мети, ресурсів і особливостей компанії необхідно стимулювати ті чи інші моделі культури.
Інноваційні компанії мають інноваційну корпоративну культуру
Тобто моделі поведінки персоналу стають такими, що інновації в компанії сприймаються позитивно, всі готові докладати зусилля заради змін, навчатися і підтримувати інноваційний процес.
Ігрова приставка в офісі — це не інноваційна корпоративна культура
Тут ми підходимо до важливого моменту: інноваційна корпоративна культура — це не набір розваг на кшталт приставок, зон відпочинку, тімбілдінгу і додаткових вихідних, а баланс зі стимулів і обмежень, що одночасно стимулюють креативну діяльність і викорінюють посередність.
6 стовпів корпоративної культури
Але універсальної інструкції “як стати інноваційною компанією” немає
6 стовпів, які перераховані вище — це принципи, а способи їх реалізації кожна компанія обирає самостійно зважаючи на власний досвід і досвід інших, погляд на те, як ці принципи повинні впроваджуватись у реальність.
В Pixar проводять регулярні зустрічі на яких менеджери дають один одному максимально відвертий зворотний зв’язок. В Tesla від робітників вимагають постійно виходити за межі звичних повноважень.
Це лише два приклади того, як лідери намагаються «розтягувати» звички персоналу задля заохочення інновацій. Вони будуть добре працювати далеко не в кожній компанії.
У керівництва компанії є два шляхи. Перший — лишити корпоративну культуру такою, якою вона є. Максимум — зробити так, щоб звички колективу не заважали психологічному комфорту топ-менеджерів. Другий — зробити корпоративну культуру такою, що працює на компанію, на її цілі й прибутки. Креативність, толерантність персоналу до інновацій не буде зайвою майже в кожній компанії.