Думаєте, що коронавірусні роки та потреба оптимізувати бізнес вичавили з компанії останні соки, вже оптимізовано все, що можна? Можливостей заробляти більше вже не залишилось, компанія досягла стелі ефективності? Можливо. А пограймо в гру – спробуємо з одного бізнесу створити кілька. Заробляти на тому, на чому ви ніколи не заробляли – і при цьому вам не потрібно буде інвестувати в бізнес з нуля. Бо приховані ресурси та можливості є майже в кожної компанії, і їх можна розвернути в нові послуги. 

Візьмімо як приклад дуже простий і зрозумілий бізнес – пошиття одягу. І уявимо, що власник вже закупив ефективніше обладнання, оптимізував логістику, персонал… Словом, далі можна хіба що збільшувати обсяги виробництва. Які нові бізнеси можна розгорнути на прикладі цього?

Після того як ви визначились з тим, що можете дати ринку, необхідно з’ясувати, а чи потрібно це споживачам. Для цього треба зрозуміти, хто буде купувати новий продукт або послугу і провести інтерв’ю. 50-100-200 – чим більше, тим більш надійним буде підтвердження життєздатності нового бізнесу. Адже на швейному виробництві добре розуміють, що краще ще раз відміряти, а потім відрізати.

Інтерес споживачів і готова пропозиція — відмінний фундамент для нового бізнесу. Водночас це ще не все. Необхідно з’ясувати чи є у нас конкуренти, а у покупців альтернативи. Чи можете ви задовольнити попит за тією ціною, яку готові платити споживачі. Можливо, реалізація проєкту буде коштувати занадто великих грошей або ви не знаєте, де взяти інвестиції. Все це окремі і важливі складові дослідження, що є важливою частиною процесу створення нового бізнесу.

Словом, відкривати новий бізнес на основі наявного простіше, ніж стартувати з нуля, але від традиційних кроків, потрібних при запуску бізнесу, все ожно не втечеш. Але це реальна можливість диверсифікувати джерела заробітку і стати більш стійким, коли настане нова криза. Бо єдина правильна відповідь на кризу – підлаштовуватись. А нові можливості завжди краще спочатку шукати всередині компанії.