Більше двох місяців карантину та постійна ізоляція, зміна формату життя та роботи суттєво вплинули на психоемоційний стан співробітників. Люди відчувають тривожність через постійну невизначеність ситуації, і це негативно впливає на ефективність їх роботи. Тож, аби підтримати своїх співробітників та зберегти свій найголовніший актив зараз роботодавцям варто спрямувати зусилля на подолання негативного стану та підняття рівня щастя.

Розхитана стійкість

Наше суспільство потрапило в доволі непросту, неочікувану, а від того незрозумілу ситуацію. Стали закриватись або змінювати свій формат роботи бізнеси, державні установи, перестав ходити громадський транспорт, закрилося міжміське сполучення, кордони, почало вводитись тотальне обмеження. Однозначно це викликало відчуття збентеження та занепокоєння. До того ж, карантинна ситуація спричинила фінансову нестабільність для багатьох, що не може не впливати на наше емоційне та психічне здоров’я.

Обмеження за обмеженням, ізоляція та різке зменшення кількісті соціальних контактів, впливає і на нашу працездатність. Відчуття сильної тривожності загрожує ефективності роботи та генерації нових ідей, які можуть допомогти компаніям подолати цю кризу. А ще, на відстані люди здатні втрачати відчуття приналежності до компанії, навіть попри організовану дистанційну роботу.

Турбота за психоемоційним здоров’ям працівників, повинна стати пріоритетом у роботі компаній. Роботодавці мають частіше опікуватись питаннями, які не стосуються безпосередньо роботи, а підтримка колег і тісна взаємодія повинні стати визначальними.

Джерело стійкості

Що може зробити роботодавець, аби співробітники відчували себе безпечно і мали емоційну стійкість? В умовах віддаленої роботи ми не настільки  швидко дізнаємось новини та обмінюємось інформацією, як це було у стінах офісу. Наче ми потрапили в інформаційний вакуум і складається відчуття, що ти один на один зі своєю роботою. Тож, керівникам різних рівнів зараз важливо не тільки зосередитись на постановці завдань та контролю їх виконання, а й звертати увагу на стан працівників, а саме організувати якісну комунікацію.

І ось що головне:

1. Перед початком робочих зустрічей приділіть 10 хвилин для того, щоб дізнатися як справи у підлеглих. Надайте відповіді на питання колег, реагуйте на зворотній зв’язок, проводьте зустрічі один на один аби підтримати їх.

2. Започаткуйте своєчасне інформування про новини компанії, як йде робочий процес, яка ситуація з клієнтами, чи є якісь фінансові проблеми або інші труднощі, які плани компанії щодо впровадження певних змін в роботі. І тут найголовніше – чесність. Навіть у найгіршій ситуації варто сказати правду людям, пояснити чому були вжиті саме такі заходи. Це дозволить зберегти довірливі відносини з персоналом та утримати репутацію на ринку роботодавців.

3. У період карантину та в умовах дистанційної роботи дуже важлива підтримка співробітників та визнання їхнього внеску до загального результату роботи компанії. Тому, не зайвим під час спілкування, буде подякувати за допомогу і за спільну роботу. Людям дуже важливо відчувати значимість і причетність до успіху компанії.

Зберегти цінності та саморозвиток

Роками компанії будували корпоративні традиції, які стали частиною корпоративної культури. І саме в цей час варто їх не втратити. Так, бюджети скорочуються, і не все можна імплементувати в онлайн. Проте, варто подумати, які традиції є важливими, і якимось чином їх адаптувати. Так, у нашій компанії ми зберегли #HappyFriday – п’ятничні неформальні тематичні зустрічі. Зараз ми проводимо їх через ZOOM. Залишили English Speaking Club, декілька раз проводили флешмоби, зняли відео про те, як ми працюємо вдома. І навіть, змогли організувати корпоративне радіо, яке стало ще одним інструментом комунікації зі співробітниками. Фан-частина дуже важлива, адже дає певну емоційну розрядку.

Багатьом людям допомагають бути у балансі різні практики, такі як йога чи медитація. Саме на карантині є час спробувати все це. Можна, навіть спробувати робити це разом зі своїми колегами в онлайн-форматі. Не слід забувати про work-life balance. У період дистанційної роботи все більше стираються межі «робота/дім». Прокинувшись, одразу перевіряємо робочу пошту, і працюємо майже до того часу, як лягаємо спати. Але така робота може ще більше вплинути на емоційний стан. Тож, слід балансувати. Виділяти час на хобі, на приємні справи, спілкування з друзями онлайн, заняття спортом тощо. І звичайно, слід наповнювати своє життя позитивом.

Успіху досягають ті, хто може оволодіти своїми емоціями, зібратися та діяти. Тож, якою б не була ситуація, слід не піддаватися паніці, а проаналізувати поточний стан та визначити, що слід робити, на чому концентруватись. План дій на дану ситуацію, в якому кожному співробітнику відведена своя роль відповідно до його зон відповідальностей та компетенцій, правильна організація роботи та ефективні комунікації – допоможуть пережити кризовий період, зберегти ефективно працюючу команду, а співробітники будуть почувати себе захищено.